11 mars 2008

Så mycket känslor!

Har ett virr varr av känslor inom mig, vet inte riktigt hur jag ska reda ut oredan.. Behöver tröst, behöver en axel att lägga huvudet på och bara smälta allt, känns inte som att jag har gjort det riktigt än.
Allt känns så tomt, hela världen, livet känns som en lögn, så meningslöst. Varför födas och leva, när man ändå ska dö? Varför skaffa barn till den här världen, när det ändå ska komma en dag då man ska lämna dom?
Varför lämnar vissa oss för så meningslösa anledningar?
Var det så lätt att ta någon annans liv? Hur kunde du? Vad tänkte du? Förstod du inte att det inte går att ta tillbaka beslutet du tog? Tänkte du inte på alla liv du skulle förstöra? Hur kunde du sova om nätterna? Hur kunde du gå runt och se folk i ögonen? Hur kunde du se dina egna barn i ögonen efter allt detta? Hur ska du kunna se oss i ögonen när den dagen kommer?
Jag vet inte, jag vet verkligen inte, det enda jag vet just nu är att det finns en liten flicka som förtjänar allt det bästa i livet och hon står nu utan en mor och en far. Ansåg du det för mycket begärt? Att ge denna lilla flicka ett liv i trygghet, kärlek och värme? Den här lilla flickan har inte ens fått känna riktigt ordentligt på vad moderskärlek är, hon kommer antagligen aldrig få känna på det heller, hon kommer att komma nära, för vi finns ju, vi kommer ge henne all kärlek vi kan, men den där lilla pusselbiten kommer alltid att fattas.
Det kommer komma en dag då hon kommer fråga oss var du är, var hennes mor är, vad ska vi svara då? Tänkte du någonsin på det? Nej, du tänkte inte så långt.
Du har förstört så mycket..
Du ska inte få förstöra mer än vad du redan har gjort, så många mår dåligt pga dig, jag hoppas att du aldrig får komma ut igen, att du får lida, lida så mycket, men jag hoppas inte att du dör, det blir ett för "lågt" straff, du slipper bara undan..
Jag skriver i en av mina svagaste stunder nu, allt känns bara så tomt.. Har inte varit ensam sen allt det här hände, har inte suttit ensam och tänkt igenom allt riktigt, har varit så mycket, så mycket folk, så mycket känslor, så mycket av precis _allt_.

13 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Får svinet se sina barn i ett tidigare förhållande? Den mamman måste ju ha begärt hela vårdnaden? Han borde inte få träffa de iallafall eller vad anser du? Alla borde klippas bort från hans liv förutom hans äckliga släkt de kan han få.

KurdishFlower sa...

Ingen aning, men tror inte att han kommer få träffa dom. Men barnen har ju en egen vilja, de älskar sin pappa, så jag vet inte..

KurdishFlower sa...

Du som inte fick det du skrev publicerat, skicka ett mail till mig istället, så ska du få svar.
mumindaalen@hotmail.com

Anonym sa...

Det är så skönt att du skriver vad du känner. Iaf nästan vad du känner (?).

Förstår lite hur du känner nu när du är ensam och inte har familjen runt dig. Man tänker så mycket när man är ensam. Kunde absolut inte somna inatt. Skolan får vänta. Jag orkar inte ännu. Gör ett nytt försök imorgon.

Vi ses snart igen.

Kram!

KurdishFlower sa...

Unni -

Det känns jobbigt, 9 dagar med Iza gjorde så att jag blev heeeelt totalt förälskad i henne, saknar henne så ooooooooootroligt mycket..

Jag är så glad över att jag och Tubay hann reda ut allt innan allt detta hände, vet vänner som fortfarande var lite osams med henne och de mår tusen gånger värre än vad jag gör nu..

Hamna inte efter i skolan, var stark och försök ta dig dit.

Kram

KurdishFlower sa...

Anonym Nr 1-

Artikeln, skrev jag av aftonbladet, har tidningen hemma.

Angående allt annat du skriver om Tubay, det är saker som jag inte har en aning om, jag har inte blivit bemött på det viset som du säger att hon betedde sig på.
Tubay var besviken på mig för att jag inte kunde närvara på hennes bröllop, det var därför jag s.k var på hennes "hatlista" eller vad du nu kallar det. Men jag och hon hade löst allt och hade kontakt fram till hon försvann :(
Oavsett vad som än skulle ha hänt mellan oss, så är blod tjockare än vatten, vi har växt upp tillsammans och det fanns ingenting i världen som vi inte kunde lösa när vi väl träffades!

Sprid inte skit om att Tubay skulle slå sitt barn, det vet jag att hon _aldrig_ skulle göra! Hur det var mellan henne och hennes man vet jag inte heller då jag trodde att allt var bra, då hon inte berättade för oss om hur det egentligen låg till, de gånger vi såg dom tillsammans såg det ut att ha det bra tillsammans.

Anledningen till att jag inte bloggade om detta tidigare var för att jag inte bloggade alls då, min blogg hade varit "död" i nästan ett år då jag upplyste mina läsare om att hon var försvunnen.
Jag hade hopp om att hon levde och att hon skulle komma tillbaka, och kände inte för att skriva. Jag är inte ute efter uppmärksamhet, har redan den uppmärksamheten jag vill ha, har även mina läsare som har varit inne och läst min blogg långt innan jag skrev om detta. Om du läser mina tidigare inlägg i hela bloggen så märker du att jag nästan bara skriver blogg när det hänt något som har påverkat mig starkt, jag kan bara blogga när mycket känslor är inblandade.

Jag tror inte att hennes man planerade att döda henne, då hade han inte gjort det i närheten av sina 3 barn och sin kusin, han hade varit en aning smidigare, men nu är det så att han dödade henne och HUR MYCKET EN PERSON ÄN PROVOCERAR, SÅ HAR MAN INTE _RÄTT_ ATT TA NÅGON ANNANS LIV, det hoppas jag att du förstår. Det är inte OKEJ att döda en annan människa, ingen förtjänar att bli dödad och kastad i skogen som en påse med skräp, INGEN!

OM det var en olycka, så ringer man polisen, man ringer ambulansen, hennes liv kanske gick att rädda, man sprider inte rykten om att hon har tagit pengar och stuckit, man går inte runt i två månader och leker ett "offer" vars fru har lämnat en.

Ingen är perfekt, alla har sina brister, alla gör sina misstag, även Tubay. Att du sitter här och försöker svartmåla henne på alla vis när hon själv _aldrig_ kan försvara det du skriver är bara lågt, väldigt lågt..

Har du nåt du vill säga mig mer, kan du göra det via mail, jag vill inte använda min blogg till att kasta paj på folk.

Anonym sa...

Bra svar till anonym där! Tycker också att det är fruktansvärt lågt att skriva så om en person har blivit mördad och inte alls kan försvara sig.

Och jag har också läst artikeln som stod i aftonbladet. Sett den med egna ögon, hållt tidningen i handen.

Jag älskade Tubay och det visar sig på många sätt, bla gruppen som är minne till Tubay på facebook.

Jag har aldrig träffat en gladare baby än Tubays dotter, och inget barn som skulle ha blivit misshandlat skulle bete sig på det sättet. Barn minns, deras kroppar minns, även från väldigt tidig ålder.

Och som kurdishflower säger (det tål att upprepas) :
"Jag tror inte att hennes man planerade att döda henne, då hade han inte gjort det i närheten av sina 3 barn och sin kusin, han hade varit en aning smidigare, men nu är det så att han dödade henne och HUR MYCKET EN PERSON ÄN PROVOCERAR, SÅ HAR MAN INTE _RÄTT_ ATT TA NÅGON ANNANS LIV, det hoppas jag att du förstår. Det är inte OKEJ att döda en annan människa, ingen förtjänar att bli dödad och kastad i skogen som en påse med skräp, INGEN!

OM det var en olycka, så ringer man polisen, man ringer ambulansen, hennes liv kanske gick att rädda, man sprider inte rykten om att hon har tagit pengar och stuckit, man går inte runt i två månader och leker ett "offer" vars fru har lämnat en."

Anonym sa...

Till Anonym.

Givetvis så ligger inte felet hos en person utan det ligger hos två personer alltid. Men att du mitt i en sån här sorg ska komma och rabbla upp hur Tubay var som person ger inte svinet D rättighet till att kväva henne till döds och slänga henne i skogen. Dessutom att han ljög för oss i två månader. Alla är inte perfekta, Tubay var inte heller perfekt men hon var fortfarande en människa, som alla andra. För guds skull menar du verkligen att hon förtjänade en sådan död för att hon var "ful" i mun och bråkade med allt och alla? Jag kan inte ens förklara med ord hur mkt din text sårar just nu. Det är en självklarhet att vi svartmålar hennes make, vad tror du själv egentligen? Hur kan man säga att det är en olyckshändelse när han kvävde henne till döds med en kudde? Snälla förklara det för mig? Du må ha vittnat ett par händelser som du berättar om, men vad vet du egentligen om vad som sker bakom stängda dörrar?

Anhörig!

KurdishFlower sa...

Jag plublicerade ditt inlägg och tog bort det nu igen, tillräckligt många har läst dina falska påståenden nu!

Anonym sa...

Usch blanda inte in sånt strunt i Era känslor just nu!
Folk får tycka vad dom vill, men väldigt osmakligt att publicera det i en kommentar på din blogg!!!

Jag tycker inte ens att ni ska behöva förklara Er, det här är din blogg och i den skriver du vad du vill om DINA tankar och DINA känslor!

Dom som inte gillar det som läser varför ens orka kommentera med elaka ord!!!
Speciellt när personen i fråga är död!! Respektera anhöriga!!!!

Blev bara så arg när jag läste.. blev tvungen att avreagera mig!!

Beklagar sorgen!

Anonym sa...

Hej allihop.
Jag mår så illa och dåligt av detta som hänt!
Vi alla lever just nu, men det gör inte Tubay!hon kommer aldrig få uppleva det långa liv hon hade framför sig.
Ingen av oss kan känna det hennes mamma och pappa och syskon, kusiner dvs de allra närmast anhöriga känner, vi kan inte ens föreställa oss hur mycket dom lider och hur dåligt dom mår just nu,även om alla runt omkring lider och sörjer med, så har alla utomstående en av och på knapp emellan gråten och sorgen, men det har inte hennes anhöriga det har varit dygnet runt sen över 2 månader tillbaka.
Det hennes familj blivit utsatta av maken, är psykisk tortyr,att inte veta var dottern är, och att maken med medhjälpare förvillat polisen såpass länge så att dom nästan la ner hela utredningen av hennes försvinnande, det måste också varit oerhört tungt slag för hennes familj, att dom aldrig kanske skulle fått svar på vad som hänt henne.
Tubay kommer jag ihåg som yngre, liten rar tjej. jag har följt allt på ganska nära håll,då menar jag hur jag hört hennes familjs sorg och oro för henne dag och natt i över 2 månader och även hört han och hans familjs påståenden om henne, och det sistnämnda är inte ok.
Med det menar jag också att då får maken med sin familj ev vänner förstå att folk blir upprörda och att en del i sin sorg häver ur sig bla svordomar åt dom,och sen så får man också acceptera att folk snackar skit tillbaks om en, speciellt med tanke på hur mycket elaka icke sanna saker som spreds om Tubay från vissa i makens familj bla., men det började ju långt innan,och det upphörde inte efter hon blev mördad utan det blev grövre och värre personangrepp och rena förtal.Åter igen inget av det här är ok.
Och om det hela som hänt är inget man säger: usch vad hemskt och sen är det bortglömt.
Nej absolut inte,det finns fullt med kvinnor just nu, som är utsatta precis som Tubay var och blev ända in i det sista.
Sen spelar det ingen roll hur hon var som person,det hör liksom inte hit,Hon lever inte längre och jag tycker inte att det är ok att smutskasta hennes person, det liksom räcker nu, hon är död, vad mer??det är det man ska reagera på, och på hela händelse förloppet under mer än 2 månader, jag menar först mörda en person, sen påstå en hel del lögner,osv men sen att inte lägga ner, och fortsätta att attackera vissa av hennes anhöriga på ett sånt skamlöst sätt är inte heller ok.Låt hennes anhöriga vara.
Jag reagerar, och man ska reagera,man ska säga ifrån, och man ska inte dalta med situationen och ge skyldiga människor empati eller ens ett uns av rättfärdighet,Tubay bär inte ansvaret för sin död oavsett hur hennes person var, Hennes man bär ansvaret.och det är viktigt att samhället säger ifrån, och i detta samhälle ingår du och jag för nästa gång kanske det är någon av oss som blir utsatta på det hemska sätt Tubay blev.
Jag och min familj är ledsna och sörjer för Tubay och våra tankar och sorg går till er anhöriga.
Vila i frid

KurdishFlower sa...

Tack för era fina ord..