10 mars 2008

Jobbig dag idag!

Idag ska jag lämna min lilla sötnos, det känns väldigt tungt, kommer sakna henne så otroligt mycket.. Men jag kommer självklart att hälsa på henne så ofta jag kan, så fort jag får tillfälle.

Satt och tänkte på massa grejer igår.
Vi tar verkligen allt och alla för givet, vi lever i en hemsk värld där vad som helst kan hända, ändå lär vi oss ingen läxa och gör om samma misstag gång på gång, låter stolthet m.m stå i vägen, sen står vi där när allt fär försent och vet inte vad vi ska ta oss till.. Det här är en sak jag tagit upp flera gånger i bloggen men jag tänker skriva det igen och igen och igen, man kan aldrig säga det för många gånger!

Ta vara på era nära och kära, låt inte massa dumheter stå mellan er, ta inte livet och er omgivning för givet, lev varje dag som om den vore er sista, var noga med att säga att ni älskar varandra minst en gång om dagen..

3 kommentarer:

anna wintour sa...

Jag har väldigt lätt för att förlåta människor men jag märker att när man har sagt förlåt så har den andra personen inte förlåtit även om man har blivit vänner igen. Det märker man när de fortfarande går och grubblar på det som har varit. När jag säger förlåt eller förlåter då menar jag verkligen det och lämna allt gammal bakom mig och vill inte ens dra upp det.

Det finns en person jag har svårt att förlåta och det är min barndomsvän som var för elak under 10 sista åren jag umgicks med henne. Det handlar inte om en eller två grejer utan hela honvar för djävlig och jag känner inte att jag vill möta henne eller prata ut om det som har varit. Jag vill bara inte ha henne i mitt liv. Jag har förut förlåtit henne 2 ggr men hur ofta ska jag behöva gå igenom samma sak med henne? Hon förändras inte och gör om samma sak om och om igen. Så hon är den enda jag inte tar tillbaka. Nu har det gått 4 år sedan jag pratade med henne sist och jag är nöjd med att hon inte finns i mitt liv. Alla människor av hennes sort tar jag bort ur mitt liv.

Yani isleri gucleri yok seni elistirmekten baska bise yapmiyorlar bu sekil insanlar. En vän kritiserar inte om det inte är konstruktiv kritik. En vän använder inte allt emot dig när tillfälle ges.

anna wintour sa...

jag är beroende av din blogg icinde uyusturucumu var?

Du har beroendeframkallande ämne i din blogg

du borde bli författare hoppas du förstår det en dag

ablan

KurdishFlower sa...

Anna abla,

Jag har väldigt lätt att förlåta folk, men mina vänner, de som är riktigt nära mig, har jag lite svårare för, det är personer som man ska kunna lita på och inte förväntar sig något dåligt ifrån och när någon av dessa sårar, då gör det ont, och smärtan och såren läker inte lika snabbt, men jag förlåter, även om det är jobbigt.

Har man människor i sitt liv som förstör, så ska man göra som du gjorde, bryta kontakten..

Angående bloggen, ooj ooj ooj, tack :$ det där med författare, hade den lilla drömmen som liten, när jag var en lite skitunge som bodde i Gottsunda, jag hade småböcker där jag skrev noveller, på den tiden flödade fantasin, men inte längre, tyvärr..

Nu är det rättsvetenskapen som gäller, även den har varit en dröm sen barnsben. :)