27 mars 2008

Varför går man ner sig?

Tänkte skriva om ett lite "mindre seriöst" ämne idag än vad jag gjort på den senaste tiden i bloggen, känner att det är dags att börja le lite och tänka på annat för en stund.

Läste ett inlägg på ett forum om en kille som undrar varför tjejer "går ner sig" efter ett tag i ett förhållande. Det undrar faktiskt jag också!
Tjejer som varit måna om sitt yttre blir helt plötsligt "luffare" efter att de fångat killen de vill ha. De slutar bryr sig om vad det sätter på sig, allt som är gjort av tyg verkar fungera oavsett hur fult det än är, de slutar plocka ögonbrynen, vaxa benen, kamma håret osv. Listan kan göras hur lång som helst!

Det borde egentligen vara tvärtom, det är inte svårt att få en kille/tjej, det gäller att kunna behålla honom/henne, vilket inte är helt lätt alla gånger.

Jag tycker att det är viktigt att man tar hand om sitt yttre och ser fräsch ut, man behöver inte sminka sig varje dag om man inte orkar, men att man alltid ser propert klädd ut, man kan faktiskt se söt ut i mjukis också.

Se bra ut för din egen skull först och främst, ser man bra ut så mår man automatiskt mycket bättre, och mår man själv bra får man de i ens omgivning att må bra.

Jag skulle inte vilja ha en man i framtiden som gick ner sig och degade i soffan hela dagarna, man ska vara fin även när man fångat sitt "byte".
Allt är inte utseende, men vem vill egentligen komma hem till en soffpotatis varje dag efter jobbet? Vem vill komma hem till en fru eller man som ser ut som "hej-kom-och-hjälp-mig-ring-112"?

En person som ser mindre bra ut kan bli hur fin som helst bara han/hon har på sig rätt kläder, rätt kläder behöver inte alltid vara märkeskläder, jag själv tar på mig allt som ser bra ut oavsett märke.

Handen på hjärtat nu, vore kul och intressant om ni kära läsare kommenterade om er erfarenhet kring ämnet.

Och nej, utseende är absolut inte allt, självklart ska man först och främst ha ett fint hjärta och en klok hjärna.

Man ska aldrig sluta göra sig fin för den man älskar oavsett hur bekväm man än är i varandras närvaro, det är det jag vill komma fram till med mitt "fåniga" inlägg.
*Detta gäller självklart även killar, jag har skrivit "han/hon" men vill vara på den säkra sidan om att alla förstår det.

4 kommentarer:

van Semyan sa...

Jag har länkat dig på min Blog, puss canisi!

Anonym sa...

Tack så mycket :)

Anonym sa...

Då länkar jag till dig med :)

Anonym sa...

of course not