11 mars 2008

Anonym!

Vem är du "Anonym" som sprider skit om både en död människa som inte kan försvara sig själv och hennes familj i min och andras bloggar och även på olika forum? Om du nu är så tuff och vet så mycket, och allt det du säger stämmer, stå för vem du är istället! Göm dig inte bakom en datorskärm! Det säger ju mycket om dig som person!

Du skrev i en annan blogg:

"Om de inte respekterar hennes make, kan jag förstå, med för guds skull respektera er själva och de svenska lagarna! Jag blir så arg när folk är falska och dumma!"

Du kanske borde tänkte till både en och två gånger vem som borde respektera sig själv här egentligen och vem som är falsk och dum, en person som mig tex, som står för det hon skriver eller en anonym ynkrygg som dig?

Jag tror inte att hennes man planerade att döda henne, då hade han inte gjort det i närheten av sina 3 barn och sin kusin, han hade varit en aning smidigare, men nu är det så att han dödade henne och HUR MYCKET EN PERSON ÄN PROVOCERAR, SÅ HAR MAN INTE _RÄTT_ ATT TA NÅGON ANNANS LIV, det hoppas jag att du förstår. Det är inte OKEJ att döda en annan människa, ingen förtjänar att bli dödad och kastad i skogen som en påse med skräp, INGEN!

OM det var en olycka, så ringer man polisen, man ringer ambulansen, hennes liv kanske gick att rädda, man sprider inte rykten om att hon har tagit pengar och stuckit, man går inte runt i två månader och leker ett "offer" vars fru har lämnat en.

Ingen är perfekt, alla har sina brister, alla gör sina misstag, även Tubay. Att du sitter här och försöker svartmåla henne på alla vis när hon själv _aldrig_ kan försvara det du skriver är bara lågt, väldigt lågt..

Jag vill understryka att jag hade skrivit exakt samma sak även om jag inte hade haft släktband med Tubay, det här beteendet är inte rätt! Ingenting rättfärdigar det han och fler som honom har gjort!
På något sätt måste vi få stopp på kvinnovåldet som ständigt pågår i vårt samhälle!

Har en känsla av att du "anonym" är en kvinna, du borde skämmas för att du ens försöker förfina det han har gjort, få det att låta som om det vore okej, med ditt "provocerar-man-då-förtjänar-man-att-dö-snack"!

INGEN, varken jag eller du, eller någon annan vet egentligen vad som pågick bakom stängda dörrar, om du har lite skam i kroppen lägger du ner verksamheten och ställer dig i skamvrån och tänker över det du sysslar med!

15 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
KurdishFlower sa...

Det är synd om dig, måste vara jobbigt att vara så nära en mördare, ingenting du säger kommer att ändra det han gjorde och det han faktiskt är skyldig till, han är en mördare och han kommer att få sitt straff, inget skraff är hårt nog här i Sverige tyvärr, det värsta straffet är hans samvete som han får bära på resten av sitt liv, om han nu har ett samvete, svårt att tro efter hans beteende sedan hon s.k "försvann" och han var "ledsen" över att hon lämnat honom för en annan..

Yaziklar olsun sizin gibilere!
Härmed sätter jag punkt och tänker varken publicera eller svara på det du skriver, du förtjänar inte tiden jag lägger ner på det.

Ingen har hittat på något, allt jag har skrivit i bloggen är 200% sanning!

KurdishFlower sa...

Det värsta Tubay någonsin gjorde mot mig var att hälla sand i vår brevlåda och jag fick skit för det av min mamma, när vi var små.
Behålla dina äckliga tankar för dig själv om henne, i mina ögon var hon inte värre än någon annan. Alla är vi unga och dumma, alla gör misstag, den som inte gör misstag, har aldrig lärt sig något..

KurdishFlower sa...

Jag tar inte åt mig av det du skriver,du trycker inte på några knappar hos mig, jag vill inte att du ska använda min blogg till att smutskasta någon. Jag berättar min bild av Tubay, den tjejen jag kände, den tjejen du pratar om har inte existerat i min värld. Hur hennes make var har jag inte så mycket koll på då jag inte kände honom. Jag vet bara det han har gjort henne, jag vet bara att han inte tänkte ett dugg på sin lilla dotter när han dräpte hennes mor, det räcker gott och väl.
INGEN förtjänar att dö på det sättet hon dog på, INGEN, oavsett vad, så har man ingen_rätt_ att döda någon annan! Förstår du inte det, så vet jag inte vad mer jag ska säga dig.

Vill du mig nåt använd dig av mailadressen, kom gärna fram till mig när du ser mig och "skratta" åt mig, du tjänar säkert massor på att göra det, du tjänar nog ännu mer att smutskasta en död människa, vad vet jag.

Allt detta är tragiskt, låt henne vila i frid. Inlägget du just skrev, alla falska anklagelser riktade mot hennes familj kan de använda som förtal och kränkning mot dig, det var grova påståenden du kom med. Oavsett hur anonym du än är här, så är det inte helt omöjligt att anmäla dig och få reda på din riktiga identitet.

Lägg ner verksamheten, ha åtminstonde lite respekt.
Ayip, gunah diyen birsey var.

Anonym sa...

Hej!
Att vara nära en mördare som man känner som en vän, en bror, sin pappa, sitt ex, en nära släkting som alltid ställde upp, som gav råd osv. Ja det är jobbigt. För det stämmer inte in med bilden som man har av personen. Många vill inte tro att det som de hört är sant. Det är personer som känt han länge. Som bara kommer ihåg hans skratt, hur han var en jäkel på matlagning, alltid busade med ungar, en charm knutte.osv.
Det är vad hans vänner och nära brottas med just nu. Vad kunde få han att bli så ursinnig att han helt tappade besiningen?

Hur förhåller man sig till en person som man kanske tycker bra om eller älskar när man har detta facit i hand?
En del går i försvars ställning, väljer kanske att blunda, lägger över ansvaret på någon annan. Det kan ta lång tid att förstå att det är så här nu. Genom att ta bort Tubay så tog han bort sig själv ur mångas liv också.
För mig innebär det att jag ensam har ansvar för två barn. Att jag MÅSTE träffa en gubbe från soc som undrar över barnens situation. Inte drömmen för en mamma. Jag kan aldrig mer slå en signal till deras far och byta dagar om jag vill gå på en kurs tex. Samtal med rektor och skolkurator som undrar.
Barnens frågor som jag får ta. Vad ska man säga? De förstår att Tubay är död, men förstår ändå inte. De frågar varje dag om när de får träffa sin pappa och när de får träffa sin syster. Den äldsta drömmer om henne på nätterna, om att hon kan ställa sig, att hon börjar gå."Jag skulle också vilja drömma som dig" sa lilla syster igår morse.
De älskar sin pappa och de älskar sin lilla syster. De tyckte mycket om Tubay tills något gick snett.

Vill även dementera ett par saker som står i bloggen. Mina barn har inte blivit misshandlade, däremot så blev den yngsta örfilad, dvs slagen med öppen hand över kinden då Tobay tyckt att hon kallat henne för vovve som ett skälls ord.
Jag var inte där men så har barnen sagt. Psykisk misshandel kanske anonym tänkte mer på, för barnen var faktiskt rädda för henne.
Sedan så var inte kusin och barn på plats sammtidigt. Och INGEN utanför utredningen vet om Tubays liv avslutades inför barnen.
Han är inte heller fälld för misshandel av svärfar. Det finns en anmälan som uppkom i samband med vår skiljsmässa då min far försökte stoppa honom i trapp porten från att gå upp till mig. Min far blev omkull knuffad då han försökte ta sig förbi. Detta redde de dock ut innan det blev en rättegång. Det finns ingen anmälning från min sida, bara massa rykten.
Det jag känner när jag läser bloggen är att lämna varandra ifred. Ingen mår bra just nu. Ingen vet om nån hjälpt han som det stog nånstans. Det är en stor familj med väldigt skiljda personligheter. Om en person begår ett fel i en familj ska hela familjen dömmas då? Om en kurd begår ett brott skall svenskarna dömma ut hela folket?

Tids nog så kommer det svart på vitt vad som hänt, så att spekulera är bara onödigt.
För övrigt så beklagar jag sorgen igen. Det är så jäkla synd. Onödigt!!!
Har talat med Storebror Mavi ang hotbilder, systrarnas framtida relation mm. Vi är coola med varandra, men allt måste få ha sin tid...
Och tid behöver även fler många har drabbats av sorg på olika plan. Många har mist möjligheten till närhet med personer de håller av.
Lycka till med studierna!
Peace and love....mamman.

Anonym sa...

Glömde berätta en liten berättelse som hände innan vi visste.
Tubay kom i barnens drömmar och kramade om dom hårt och länge. Hon log fridfullt mot dom.

Petitesser som kan verka viktiga i detta liv mister sin betydelse sedan i livet efter det är jag övertygad om...mummy.

KurdishFlower sa...

Mamman -

Tack för att du klargjorde vissa grejer för oss. Vi fick höra att barnen var där, att Tubay hade gråtit och gått in på sitt rum och att det sen hade blivit tyst..
Polisen berättar inte så mycket, vi har fått det mesta från det som står i tidningarna.

Allt kommmer fram under rättegången. Iza är underbar, jag förstår att dina flickor saknar henne, och det är självklart att hon ska ha kontakt med sina systrar, gå förbi där och hälsa på, tror Iza skulle bli jätteglad att se sina syskon, börja gunga fram och tillbaka och skratta..

Tackar ännu en gång..

Mvh

Anonym sa...

Förstår att de andra barnens mamma också har det otroligt jobbigt just nu. Men som jag känner "D" så var inte det här någon skräll direkt, för det första så är han en stor lögnare, en mytoman som inte var speciellt omtyckt. För det andra så hade har han en förmåga att hota/ta till våld mot kvinnor, han kanske inte gjorde det mot dig, men han har gjort det på fler kvinnor än Tubay. Han misshandlade Tubay vid flertalet tillfällen, riktigt illa ibland. Ett riktigt svin är han ,och de som bedömmer honom som en trevlig charmknutte måste leva i en fantasivärld. Klart att barnen var i lägenheten när hon dog eftersom det med största sannolikhet var ett raseriutbrott som du skrev, att sedan de inte såg händelsen vet ingen utanför utredningen. Vi får hoppas att "D" får ett livstids straff nu, att han kommer ut som en grå gammal gubbe och förhoppningsvis fattat vilken oreda han ställt till med. Jag tycker otroligt synd om alla tre barnen. Hoppas att de kan lära sig att leva med det här, och jag är övertygad om att du är en kanon bra mamma som alltid finns där.

Anonym sa...

Förstår att de andra barnens mamma också har det otroligt jobbigt just nu. Men som jag känner "D" så var inte det här någon skräll direkt, för det första så är han en stor lögnare, en mytoman som inte var speciellt omtyckt. För det andra så hade har han en förmåga att hota/ta till våld mot kvinnor, han kanske inte gjorde det mot dig, men han har gjort det på fler kvinnor än Tubay. Han misshandlade Tubay vid flertalet tillfällen, riktigt illa ibland. Ett riktigt svin är han ,och de som bedömmer honom som en trevlig charmknutte måste leva i en fantasivärld. Klart att barnen var i lägenheten när hon dog eftersom det med största sannolikhet var ett raseriutbrott som du skrev, att sedan de inte såg händelsen vet ingen utanför utredningen. Vi får hoppas att "D" får ett livstids straff nu, att han kommer ut som en grå gammal gubbe och förhoppningsvis fattat vilken oreda han ställt till med. Jag tycker otroligt synd om alla tre barnen. Hoppas att de kan lära sig att leva med det här, och jag är övertygad om att du är en kanon bra mamma som alltid finns där.

Anonym sa...

Gulay

Fy, allt från tidningar? Du vet väl att media inte är att lita på-

KurdishFlower sa...

Inte allt, bara den artikeln jag citerat här. Och ja, jag vet att det inte är att lita på till 100%.

Anonym sa...

alla som skriver ANONYMA åsikter ..snälla varför är ni anonyma?en MÄNNISKA en bra människa står för ALLt den säger och gör ! skriv era namn MEN riktiga namn.sluta prata bakom en kvinna som idag inte lever,ni syndar , tänk på hennes lilla dotter ..jag tror nog MÅNGA vet hur Tubay blev mördad.. en sak till alla som snackar bakom en dator JAG VET ATT MAKEN ÄR MÖRDARE..ni kanske skyddar honom ,han kanske är en vän släkting osv , mååångaa vet hur han och släkten är, svara på detta .. hur många av hans släkt sitter inne nu idag ??

Anonym sa...

emre... leker du att du inte är anonym lr? vet du hur många emre det finns i hela världen???

i sverige??

sätt ut ditt efternamn om du står för att inte va anonym...

jag känner hans släkt, vet ganska mycket om dom, har aldrig uppfattat dom som dåliga människor, dom har bara hamnat i en fel situation, vet du att dom sörger för tubay minst lika mycket som hennes egna familj.
dom är minst lika besvikna på situationen som vi alla andra är.

Gülay håll med mig om en sak, du som verkar va en ganska klok och rättvis tjej. ska man dra alla över samma kant? bara för att han gjorde ett misstag ska väl inte hans familj få skit för det eller hur?

snälla, jag har aldrig hört att dom smutskastat tubay eller hennes familj, så snälla sluta smutskasta dom, jag tycker att ni är orättvisa.

du emre, hur många är det som sitter inne egentligen i deras familj?

du känner dom inte så bra visst..

som jag sa tidigare, skriv ditt efternamn, för namnet emre säger mig inget, du är lika anonym som alla andra som skriver här.

mvh Aynur

KurdishFlower sa...

Aynur -

Självklart så ska inte alla dras över en och samma kam, men jag hoppas att alla inblandade får sitt straff, och de som visste om det och inte sa något får ha det på sitt samvete.

Anonym sa...

Duktigt Gulay!

Jag tror såhär, om fler va inblandade så hade polisen redan tagit in dom då. Ingen i hans familj är ju inblandade därav inte intagna hos polisen.

Dessutom skulle han och kusinen aldrig berätta för familjen eftersom att dom vet att familjen hade gått till polisen direkt.

hoppas att allt löser sig. det måste ligga något i det här, alla vet hur mycket han älskkade sin fru. något måste haft gått snett.
jag tror folk som snackat skit och gjort förtal om familjen kommer att få sjkämmas mycket.

ska du gå på rättegången? Jag vill men vet inte om utomstående får gå?

såg att du ska ta ledigt under helgen. bra val!

glad påsk

/ Aynuree