16 april 2011

28 dagar..


Nu är nästan allt på plats, bara min lilla bebbe som fattas. Har tvättat hennes kläder och sängkläder, packat hennes BB-väska, ska packa min också imorgon.
28 dagar kvar, men bebis kan komma när som helst, så nu längtar jag så otrolig mycket, vill bara ha henne här, gosa med henne, se henne, klä upp henne..
Hennes nappar med hennes namn på har också kommit, men jag beställde inte latex, så nu vet jag inte om jag gjorde rätt eller inte, latex är ju mjukare, får hoppas hon tar dom nappar jag köpt, annars är det bara till att beställa nya..
Fick hem skötbordet igår, jättefint :)
Alla grejer vi köpt hittills är vita, kanske lägger upp en bild på hennes rum, sen när allt är på plats ordentligt, hon ska ju ligga i sin vagga på vårt rum till att börja med, därför står bara hennes säng där, men ska beställa en jättefin sänghimmel till den,

Oj oj oj, så mycket tankar, så mycket att göra, försöker rensa bort så mycket som möjligt.
Barnrummet ser så roligt ut, det skulle ju vara mitt s.k studierum innan, så nu är halva sidan möblerad med skrivbord och hylla med massa juridikböcker, och ena sidan med min lilla dotters grejer, önskar nästan att man hade ett till rum nu, så man kunde inreda rummet precis som man ville.. Vill inte ha skrivbordet och hyllan där, passar inte in. I värsta fall får Bulent bära upp det till vinden tills jag börjar skolan igen om ca 1år..

Mm, vimsigt inlägg igen, känner mig stressad, det märks nog på denna text.


11 kommentarer:

Dorin sa...

Hej på dig!

Skötbordet var praktisk och bra. Ja, håller med dig om att det är mkt att tänka på och mkt att inreda. Jag ville tipsa dig om en bra sida (som du kanske redan känner till?) som har så himla fina spjälsäng startpaket, i det ingår även sänghimmel. Du kan hitta det på barnparadiset.se.

Jag har beställt därifrån och är supernöjd.

Har själv exakt 29 dagar kvar tills bebben kommer och en del kvar att göra men jag tänker att det nog ordnar sig på nåt sätt:)

Ta hand om dej och hoppas allt går jättebra för dej!

Kramar

Dorin

KurdishFlower sa...

Dorin,

skötbordet ser inte så fint ut på bilden, men det är fint i verkligheten, såg det på babyproffsen. Men köpte det via nätet. Hon i butiken sa att det kostade 2600 men hon kunde vara snäll och sälja det för 1995:- till mig, hittade det för 1299:- på nätet. Jollyroom.se borde du kolla in, bra priser :)

Har varit inne på barnparadiset, ska köpa vita drömmar, men det är slut för tillfället, vill köpa vitt då det passar allt, köper jag rosa kan jag inte använda mina påslakanset till det, det kommer skära sig men vissa..

Vilket köpte du?
Är det bra kvalitet?

Våra barn kanske föds på samma dag :)

Kram

Camilla sa...

Hej, brukar kika in lite här då och då. Roligt att följa någon som ska ha barn när som helst som mig. Har 29 dagar kvar till BF.

Jag har köpte mitt startpaket på barnparadiset och är jätte nöjd ! Den du vill köpa har varit slut ganska länga va ? Du borde nog mejla dem och se när dem får in den för det brukar ta tid innan dem får hem dom igen så du har det hemma när din lilla kommer :) !

KurdishFlower sa...

Hej Camilla,

Jag har mailat och sagt att jag vill veta så fort dom från in varan igen, men jag vill inte ha hela startpaketet, då jag redan har madrass, täcke och sånt till spjälsängen.

Vilket startpaket köpte du?

Det är inte akut att få hem spjälsängspaketet för mig heller, har ju hennes vagga som hon ska ligga i den första tiden. Den bara står och väntar på henne i mitt sovrum, har tvättat alla lakan och sånt, bara att bädda upp den som fattas och det gör jag när min lilla älskling och jag kommer hem från sjukhuset :)

Dorin sa...

Hej igen,

Ja, kan bli så att våra småttingar kommer samtidigt:) Ska rapportera när min kommer så får vi se:)

Jo, jag beställde hela sättet i färgen gul med hjärtan, se här: http://www.barnparadiset.se/product.php?id_product=22

Tycker den färgen var så fin. Är inte riktigt för att allt måste vara blått/rosa om det är tjej/kille. Man måste våga andra härliga färger tycker jag:)

Mycket bra kvalite tycker jag och är inte besviken alls som man ibland blir när man får hem grejor man beställt från nätet.


Kram

Dorin

KurdishFlower sa...

Dorin, ja, jag vill ju ha det vita, vill inte heller ha rosa..
Men såg ett set på samma sida som var vitt men som det bara stod "Little princess" på, sen kan jag ju bara beställa "vita drömmars" sänghimmel och ändra pch byta då och då :)

Anledningen till att jag bara vill ha vitt är för att det passar allt, alla bäddset, jag har köpt röda, svartvita och enkla vita bäddset..

Få se när våra små pluttar tittar ut..vill bara få det överstökat nu..

Kram

Dorin sa...

Jo, håller med dig om att vit passar allt. Bra val på det sättet. Har också köpt/fått lite andra påslakan o örongott som bl.a innehåller vita detaljer men som inte riktigt passar med det gula. När jag använder de måste jag ta bort sänghimmel då gul inte går ihop me de. Nog om detta:) Blir nog bra.

Jo, jag känner precis som du på det sättet att jag vill ha det överstökat nuuuuuuuu. Min eädsla sonm jag haft tidigare har förvändlats (inte helt men mkt) längtan. Känns dessutom mkt tungt nu och inget passar längre:)

Vi hörs av!

camilla sa...

Hej igen :) ! Va bra att du mejlat dem för det jag beställde tog ett tag innan dem fick hem det i lager igen.

Jag beställde http://www.barnparadiset.se/product.php?id_product=833. Blev lite besviken när jag fick hem allt eftersom att på bilden är det ju vitt men i verkligeheten var allt creme färgat. Men när jag satte upp allt så blev det jätte fint och nu längtar jag att få lägga min lille där i :) !

KurdishFlower sa...

Dorin,

Ja, jag är inte heller rädd längre, jag vill bara få min lilla tös i min famn nu. Håller igång jättemycket dessa dagar, allt står färdigt och väntar.. Jag är också tung och magen har flyttat sig ner, hon har nästan fixerat sig också sa barnmorskan idag. Just därför trycker det i svanskotan och jag får ont när jag står och går eller sitter i bilen. Tiden har gått jättesnabbt. Jag uppdaterar så fort jag får henne iaf, direkt från sjukhuset om allt går som det ska.

Camilla,

Vad fint det var och vad bra att det blev bra när du väl satte upp det. :)

Ja du, inte långt kvar nu, varken för dig, mig eller Dorin. Ni får rapportera när ni får bebisarna.

Kram på er båda

camilla sa...

Jag har för mig att du bor i söderhamn va :) ? Isf vart har du valt att föda ? Neh nu kan det vara dags vilken dag som helst, hoppas vi alla slipper gå över tiden.

KurdishFlower sa...

Camilla,

Bor i Söderhamn, har valt Gävle, närmare min familj som bor i Uppsala, så dom slipper åka så långt när lilla bebis föds :) Huddik blir för långt att åka för dom, sen är Gävle större sjukhus + att det är nära till Uppsala och akademiska om det skulle hända nåt..