16 mars 2009

Lycka! *Uppdaterat med större bilder*

Jag har fortfarande inte fattat! Jag och Bulent har trolovat oss! Jag sitter och tittar på ringen på mitt finger, nyper mig själv, men det är ingen dröm, jag är vaken!
Detta är dagen många tjejer drömmer om, att hitta sin "Mr Right", han med stort H, äntligen är den kommen och önskar er alla som läser detsamma!
Det var massa folk här idag, folk fick sitta på madrasser på golvet som ni ser.

Enligt tradition dricker man turkiskt kaffe direkt efter att man bett om handen, men den stackars brudgummen får inget vanligt kaffe, hans kaffe är fyllt med salt. Varför gör man då detta? Jo, om killen dricker kaffet utan att säga något betyder det att han i framtiden kommer att dricka gift för sin brud om det skulle krävas. Bulent drack upp sitt kaffe utan ett ljud, tyst och stilla. Tack hjärtat, nu vet jag var jag har dig om det skulle krisa i framtiden!

Bulent dricker det saltiga kaffet:

En lycklig Gulle:
Jag och Bulent pussar alla efter den lilla "cermonin":

Oj oj oj, vad nervös jag var här:

16 kommentarer:

Diana sa...

GRATTIIIIIS.. DU FÖRTJÄNAR DET HÄR OCH SÅ MYCKET MER GUMMAN..NJUUUT NU OCH TA VARA PÅ VARANDRA GUMMAN..PUSSSSS

Anonym sa...

När ska ni gifta er?

Anonym sa...

Grattis Vännen! Till bulent: Hoppas kaffet smakade!! :D

Anonym sa...

Grattis , Grattis; Grattis till troförlovningen :)

Anonym sa...

Vilken förtjusande ceremoni! Stort grattis och många välgångsönskningar till en stark tjej och till er båda!
ELL

Anonym sa...

Oj, grattis! Trodde du var singel!

Preciosa sa...

Hehe aa jag tror vi tjejer har det:P.

Visst var dem snygga tyckte mest om den Rosa fast i vitt till mitt bröllop :)

Anonym sa...

Synd att bilderna är så små, man ser knappt nånting. Hoppas du kan visa större bilder senare :)

Anonym sa...

Verkligen Grattis!

Hur länge har ni varit ihop?

önskar er all kärlek i livet, alla människor förtjänar det.

KurdishFlower sa...

Tack allihopa!
Vi har varit tillsammans i snart 2år. Bröllopet blir antagligen efter sommaren.
Ska byta ut bilderna mot stora bilder. :)

Anonym sa...

Haha, feta släkter är alltid mysigast. Tänker på "mitt stora feta grekiska bröllop"-filmen :-)

Cheers!

Anonym sa...

hejsan grattis jag gratulerar din förlovning. men du ska alltid vara försiktigt med killarna han måste alltid visa respekter för dig som en person du måste lära honom för att se dig som en människa du vet och vi kurder har mycket sårar din syster glöm aldrig ,, kramar samuel

Anonym sa...

Grattis!!!!

Önskar all lycka åt er.

kramar från estet Sara Lindgren...

Anonym sa...

Grattis till troförlovningen =). att du har hittat den rätte, som du vill leva med resten av ditt liv, gör mig glad även om jag inte känner dig.

jag hoppas bara att du inte glömmer bort oss läsare, nu när du har troförlovat dig och snart gifter dig =).

lycka till!

Dolce Mavi sa...

Grattis till troförlovningen :)

Heheh jag viste att de var din stora hemlighet som alla fick vänta på ;)

KurdishFlower sa...

Anonym, jag väljer att inte publicera din kommentar, men här är ditt svar:

Rättelse: Jag skrev att vi varit tillsammans i _snart_ två år men vi har känt varandra ordentligt i två år, och varit tillsammans i 1,5 år. Vetat om varandra innan men ej haft kontakt. :)