10 november 2009

Saknar er!

Nu har det gått några veckor sedan bröllopet, saknaden efter min familj växer sig större och större. Igår var det nästan olidligt. Jag låg i sängen och tänkte på min älskade familj, mamma, pappa, bror och syster, lilla bebis i magen och självklart min underbara svåger. Jag tänkte på både bra och dåliga grejer, tänkte på alla gånger jag varit arg hemma, och fick dåligt samvete, sista tiden hemma var jag lite extra arg pga all stress, jag brusade upp lätt och min familj blev lidande. Det är ju faktiskt så att man tyvärr tar ut det mesta på de man älskar mest.
Jag och brorsan var som katt och råtta hemma och nu saknar jag honom så otroligt mycket, hoppas att du hälsar på snart!

Jag trivs i mitt nya hem, men jag antar att det tar sin lilla tid innan man vänjer sig helt. Jag kommer aldrig mer att bo med mamma och pappa, jag har ju trots allt bott med mina föräldrar i 23 år av mina snart 26 år i livet, så det känns ju.

Det är nog som min älskade syrra sa, första tiden i ett äktenskap är "chock", man lär känna varandra på ett annat plan, på ett sätt man inte kände varandra på innan, då man aldrig bott tillsammans tidigare, hittills går den här "chock-perioden" bra, det är bara saknaden som gör det lite jobbigt.
Vad jag älskar er!
Jag älskar er så otroligt MYCKET!
(Tryck på bilden för större format)

12 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
vems bebis i magen?? framgår inte i texten,... din eller??
'

i början efter mitt bröllopet grät ja varje dag, saknade min familj så mkt o undrade vad jag hade gett mig in i. det tog många månader för mig att vänja mig vid allt, o ännu idag (efter 2 år) saknar jag dem o blir ledsen ibland.

bor du kvar i uppsala=?

KurdishFlower sa...

Anonym,

Syrrans bebis i magen, jag måste fixa klart skolan innan jag kan börja tänka på sånt.
Nej, jag har flyttat från uppsala, bor i Söderhamn nu.

Jag antar att detta är något de flesta går igenom, man vänjer sig med tiden :)

Anonym sa...

jaså, i lilla söderhamn hade jag min praktik. =)
hur gör du med skolan nu. pendlar du?

Anonym sa...

Men hur fixar du juridikstudierna när du bor i Söderhamn? Varför måste ni flytta dit?
ELL

KurdishFlower sa...

Anonym & ELL,

Jag har studieuppehåll denna termin men jag ska börja pendla nästa termin, det tar bara 1 h 27 min med tåget, hinner läsa lite då och bara ta det lugnt. Finns bra förbindelser.

Tulay sa...

Men gul, vad sööt du är. Saknaden är stor i början men du kommer vänja dig med tiden min gumman. Alla saknar dig också hemma. Det är inte lika mycket liv där längre :)) Mahir sa häromdagen när vi var hos mamma och pappa " Det är inte lika kul att vara här nu när gul har flyttat" :))))))

Har bakat lussekatter idag,synd att du inte bor nära så du kunde äta :))

Ta hand om varandra.
Vi älskar dig. Puss

Anonym sa...

var jobbar/gör din man nu?
hur försörjer man sig om man tar studieuppehåll?

KurdishFlower sa...

Tul, oj oj oj, nu saknar jag er mer! Ni måste komma och hälsa på oss snart! Jag älskar er mycket sirran <3


Anonym,

Jag har aldrig tagit en enda krona studielån, jag har jobbat och sparat ihop pengar för mina studier.

Min make driver det här stället: http://www.mousquet.se

:)

Anonym sa...

Har ätit så många gåner på den restaurangen när jag arbetade i söderhamn för några år sedan. Men då hade den annan ägare tror jag. God mat i alla fall....

KurdishFlower sa...

Anonym,

Ja, min man har bara haft den i drygt 1 år nu, maten är mycket godare nu kan jag försäkra dig om :)

Anonym sa...

Jag kan tycka att Söderhamn är en tråkig stad. Ska ni bo kvar där? Eller är det tilsbegränsad? Vad gör du nu? Hemma och vilar dig den här terminen?:) Kram

KurdishFlower sa...

Hejsan!
Vi kommer att bo här ett tag till, minst 3år. Jag tycker det är mysigt, lungt och skönt här. :)

Jag vilar och pluggar till en tenta jag har, njuter av livet som en gift kvinna.