04 april 2008

Kvinnor som älskar för mycket!

Varför tror tjejer att de kan "bota" och "rädda" allt och alla? Varför har vi tjejer en förmåga att tro att vi själva kan ta emot hur mycket som helst, som om vi vore gjorda av sten? Allt för att inte såra människan mitt emot.. En människa som inte ens förtjänar hälften av värdet och tiden du lägger ner..

Anledning att jag tar upp detta är för att jag haft en liten diskussion med en bekant om just det här ämnet precis nu, hon berättade för mig om ett tidigare förhållande hon hade haft.

Någon som har svar på detta?

Jag tror att det har med våra moderskänslor att göra, det finns etsat ända in i benmärgen, att vi ska "beskydda" och "vårda" och "ta hand om..".

Vi tror att vi klarar av mer än vi egentligen gör, tills vi står där helt förstörda med svansen mellan benen, och vet inte i vilket hål vi ska gräva ner huvudet i.
Även när vi är medvetna om detta gör vi om samma misstag om och om igen, tyvärr.

Tjejer!
Ni förtjänar _alltid_ mer än vad ni tror, nöj er aldrig med mindre än vad ni egentligen är värda!
Bryt er loss så fort ni märker att ni ger mer än vad ni får tillbaka, kom ihåg att äkta kärlek är ömsesidigt!
Ni har _ALLTID_ ett val, ingen annan kan göra valet åt er!

11 kommentarer:

PerfectBody sa...

bra sagt Gulay, jag håller med. jag säger själv också samma sak till alla kvinnor o har diskuterat många gånger om detta. men några vågar aldrig eller de tänker ba "va annars skulle jag göra, om jag skiljer mig då blir situationen värre, ingen bryr sig om mig jag blir ensam för evigt". hatar såna tankar, jag e helst ensam än me såna som inte bryr sig

KurdishFlower sa...

Mary -

Tack :)
Jag vet, det är oftast så en kvinna i ett sånt förhållande tänker, för killen har sänkt henne så lågt att hon tror att hon är totalt värdelös!

Anonym sa...

Jag har varit tillsammans med 2 turkiskor och 1 kurdisk tjej från Hakkari, kan säga att det finns ingen skillnad mellan dessa tjejer...de är experter att vilja leva i lyx och jobbar ingenting på sitt förhållande...väntar på allting av sin partner...och framför allt ....ni turkiska och kurdiska tjejer är EXPERTER på att krossa hjärtan. för er verkar de inte spela någon roll, för ni tycks vara säkra på att hitta någon annan ifall det inte funkar....

Just nu är jag tillsammans med en underbar Grekiska som älskar mig för den jag är och verkligen bryr sig om mig mig och hon jobbar verkligen på denna partnerskap, vilket inte ni gör ! Ska jag i framtiden gifta mig så blir det med denna underbara tjej.

/Ayhan

KurdishFlower sa...

Ayhan -

Då har du dejat fel tjejer, jag tex skulle _aldrig_ bete mig på det sätt du beskriver! Var hittar du dessa tjejer?

Anonym sa...

Kurdishflower darilma, ta inte illa upp men jag talar rent generellt när jag säger detta, våra tjejer vet tyvärr inte hur det fungerar i ett förhållandeskap, visst finns det undantag men jag har ej stött på sådana, jag tror jag ej kommer att göra det heller eftersom jag inte kommer att närma mig tjejer från vår del av världen igen tyvärr.

För mycket själviskhet förstör en relation.

/Ayhan

KurdishFlower sa...

Ayhan -

Ännu en gång, var hittar du dessa tjejer? Jag kan säga samma sak om kurdiska killar, men det betyder inte att jag har tappat hoppet om alla. Du ser, ingen är den andra lik, man kan inte dra ett helt folk över en och samma kam.
Av 20 kompisar, har jag en som beter sig så äckligt som du beskriver.

The Mess sa...

Ja visst är det så inpräglat djupt i alla kvinnor. Det har alltid varit honorna som har tagit hand om barnen medan männen varit ute och jagat. Visst finns det kvar i generna, det finns även mycket mer empati hos kvinnor, mera känslor och där finns omtanken om andra.

Anonym sa...

Jag har träffat de på fester, möten, bröllop osv.

Men Gülay har du inte alls tänkt på varför så många äktenskap / förhållanden spricker mellan oss?

Jag har massor med kompisar som är väldigt olyckliga faktiskt.

Om jag ska ta ett exempel och jämföra med grekiska tjejer tex så kan jag säga att de bryr sig MYCKET mer om sitt förhållande, händer det något så försöker de bygga upp det igen...ungefär som en fågel som byggger upp sitt näste igen när vinden har blåsit bort vissa grenar av det...förstår du då hur jag menar?

Jag är glad att du verkligen känner igen typen jag beskriver, du säger själv att du har 1 kompis som beter sig på detta vis, men jag har flera exempel som jag kan ta upp tyvärr.

skulle jag hämta en tjej från Turkiet eller liknande skulle det bli värre när hon kommer till Sverige...du vet det själv hur de blir då !

KurdishFlower sa...

Ayhan -

En är så, resten är som du beskriver "fåglar som försöker bygga upp sitt näste", hur illa killen än behandlar dom, stannar dom kvar och försöker limma ihop alla bitar igen..

Du ska inte vara så snabb med att döma ett helt folk som sagt bara för att du har träffat 2-3 stycken dåliga. :)

Kendi insanin gibisi yok.
Kasi mine xalki ta tunne!

Anonym sa...

gelek spas Gülay. Tessekürler...vill också säga att din blogg skulle vara helt underbar utan alla dessa svordomar som jag ser, verkligen olyckligt.

"Kendi insanin gibisi yok"...evet ama insanda insanligini bilecek.

Jag tycker så iaf :)

KurdishFlower sa...

Ayhan -

Tackar, jag håller med dig, men jag vill inte censurera i bloggen, den som vill får kommentera, sen är det den som skriver som ska skämmas inte jag :)

Hur som helst så hoppas jag att du har ändrat åsikt lite om ditt eget folk, finns skit inom alla, som jag sa innan, kendi insanin gibisi yok, det är en helt annan känsla. När man tänker på "hem", är det samma plats, kultur, traditioner, uppfostran m.m man måste tänka långsiktigt.