03 november 2006

Ledsen dag idag..

Jag glömde min pappas 50årsdag idag, min älskade pappa fyllde 50 och jag sa inte ens grattis. Sin present fick han för en månad sen, en 3veckors semester till Turkiet med mamma. Jag har jobbat så mycket på senaste att jag totalt glömde bort vad det var för datum idag. På jobbet tidigare var det en som frågade mig vad det var för datum, jag sa den 3dje, och kom då på att pappa fyllde år, tog fram min tel för att ringa och säga grattis, men ångrade mig, tänkte att jag skulle överraska honom med blommor och tårta istället när jag kom hem från jobbet. Det var så stressigt på jobbet att jag under dagens lopp helt glömde bort "överraskningen". Önskar att jag hade ringt då när jag var på jobbet. Åkte hem, utan att säga ett ord, pappa och min kusse började dricka och jag påpekade för pappa att det inte var bra för honom att blanda vodka med redbull, då sa han:

"Jag har rätt att dricka vad jag vill idag. Idag fyller jag 50, och ingen kommer ihåg det.."

En rostig kniv i hjärtat, exakt så kändes det, jag blev så ledsen, MAN GLÖMMER INTE SIN PAPPAS 50ÅRSDAG! Jag som aldrig glömmer sånt, jag har alltid planerat att göra nåt skojigt för pappa sen flera år tillbaka, och jag sa inte ens GRATTIS förens han påminde mig.

Mår jättedåligt nu, ska upp tidigt köpa tårta och blommor, skriva ett gulligt kort, säga förlåt, det värsta är att JAG är ALLTID den som tjatar om just hans födelsedag, och den viktigaste av alla födelsedagar, glömde jag..

Vad ledsen pappa måste ha varit hela dagen, ingen av hans barn eller fru ringde honom..
Min gosiga söta lilla Nallebjörns pappa, förlåt mig..

:'( *brustet hjärta*

14 kommentarer:

Rollx sa...

Personligen brukar jag vara noggrannare med att uppvakta pappa på farsdag istället. Den dagen känns viktigare för mig. Obs ! farsdag är söndagen den 12e november.

KurdishFlower sa...

Hej :)

Födelsedagen är en viktig dag, det är dagen då man föddes, den dagen har en innebörd, medans farsdag bara är en påhittad dag.. Men alla tycker olika. :)
Jag värderade pappas 50årsdag mer än andra födelsedagar, men tyvärr var jag för stressad för att komma ihåg, vilket gör mig helt förkrossad, särskilt när jag gått och planerat den här dagen sen flera år tillbaka.. Så besviken på mig själv.. Börjar bli senil, :(

Anonym sa...

Semester till landet man påstås ha "flytt" ifrån. En mycket talande födelsedagspresent. Kan ni inte "fly" tillbaka allihop, eller ta er permanenta semester i Turkiet istället för här?

KurdishFlower sa...

Vem har sagt att vi flydde hit? Vi flyttade hit av ekonomiska skäl, att vi slapp turkarnas förtryck är bara ett plus i kanten ;)
smycket bra här, du kan ju drömma om dagen då jag lämnar Sverige ;)

Anonym sa...

"Vem har sagt att vi flydde hit? Vi flyttade hit av ekonomiska skäl, att vi slapp turkarnas förtryck är bara ett plus i kanten ;)
smycket bra här, du kan ju drömma om dagen då jag lämnar Sverige ;) "


Jag tror att den anonyme blivit tappad på huvudet lite väl många gånger när han var liten, så bry dig inte om honom :D

KurdishFlower sa...

*Trivs mycket bra här, skulle det stå ;)

Evert, du har nog rätt angående hans tragiska barndom, stackars liten.. :)

Anonym sa...

fars dag e en grymm dag, ärligt.. min farsa fyller år på samma dag så jag glömmer aldrig bort den dagen ( går det äns att glömma? vart man än går fars-dag reklam)


@anonym
"Semester till landet man påstås ha "flytt" ifrån"

Nej det stämmer ju inte vadå flytt??.. hela min familj flyttade bara hit på 80 talet och lämnade livet som dom byggt upp inklusive utbildning, vänner och språk för att leva på socialbidraget i ett främmande land... right? eller är det bara vi?.....

Rollx sa...

roro. Perfekt dag för din pappa att fylla år just på farsdag. Ja all reklam för farsdag, hjälper en att inte glömma bort just den dagen.

Dock kan det vara en nackdel att fylla år på just en högtidsdag. Min syster fyller år på julaftonen. Hon glöms bort bland alla julklappar.

KurdishFlower sa...

Jag fyller år på juldagen, det är förj*vligt.

KurdishFlower sa...

Nej, inte så kul, eller nu spelar det ju ingen roll, men när man var yngre. Fick alltid typ: "detta är både julklapp och födelsedags present", alla andra fick både fira jul och en födelsedag, men inte lilla jag ;) Nu bryr jag mig inte, men man gjorde det då.

Med fira jul, menar jag inte fira jul bokstavligen, inte i troende anda. :)

Rollx sa...

Julaftonen är ju bra förevändning att samla sin familj och äta lite god mat.
Strunt samma i dess religiösa betydelse.

Detta med presenter känns inte så viktigt längre, för egen del. Men det är roligt att springa till leksaksaffären och köpa lite prylar till syrrans pojke som är 2 år.

KurdishFlower sa...

Presenter brydde man sig om meset när man var liten, nu gör det desamma, jag är vuxen nu. ;)
Man mästan längtar till jul & nyår, vi brukar träffas och äta god mat, dricka och dansa :)

Angående min pappas födelsedag, så ska vi fira den på fredag, överraska gubben när han kommer hem efter jobbet. ;)

LostBoy sa...

Vad ska man införskaffa till fars dag då? Några bra tips? sådant man inte får glömma om man har en kurdisk pappa.

KurdishFlower sa...

Brukar inte bry mig så mycket om fars/morsdag, köper en blomma, det räcker, det är ändå en påhittad dag för att folk ska tjäna massa pengar.

Lostboy -

Hmm, en fin skjorta går alltid hem :) Det är alltid så svårt att hitta nåt att köpa till gubbar/killar.

Roro -

Jepps, även en klocka är bra :)