18 september 2008

Hat.

Fick en söt liten kommentar idag, tänkte svara på den så att alla ser.

"Anonym sa...
HERTIGINNAN HAR SÅ RÄTT OM DIG, DU E JUH VÄRSTA RÖVSLICKARE GULAY...SKAFFA DIG ETT LIIIIIV MÄNNISKA. DU E HATAD AV MÅNGA
2008-sep-18 20:59:00 "

-Tack för din åsikt, I couldn't care less!

Att hata någon kräver lika mycket energi som att älska någon, om inte mer.
Jag tar det som en komplimang när någon säger att den hatar mig, det betyder att människan mår dåligt och bryr sig om vad jag gör och inte gör.

När man älskar någon känner man ett lyckorus, man mår bra av att älska och bli älskad tillbaka. Att hata någon gör så att man blir besatt på något vis, man skadar sig själv mer än den man hatar. Tänk på det nästa gång ni känner att ni hatar någon, det bästa är att vara likgiltig.

Livet är alldeles för kort för att slösa på att hata, jag väljer att spendera min tid här på jorden till att älska och njuta.

Betydelselösa människors åsikter betyder absolut ingenting för mig! Jag behöver inte skryta och skriva hur bra jag är, jag behöver inte söka bekräftelse, jag är säker i mig själv och vet vad jag vill här i livet. Finns ett ordspråk på turkiska :


"Havlian köpek isirmaz"(=en skällande hund biter inte)
*voff voff* ;)


Jag vill bara påpeka att den person som skriver kommentarer på Hertiginnans blogg inte är jag, jag har slutat skriva där och kommer _aldrig_ mer att skriva en enda bokstav på den bloggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är jättevacker, vad dem än säger på "hertiginnans" blogg! du var så vacker i den klänningen! var du tärna?

KurdishFlower sa...

Lina-Veronica,

Tackar :)
Nej, vi brukar ej ha tärnor på våra bröllop, men på sätt och vis kanske jag var det. Det var min syssling och barndomsvän som gifte sig, en riktigt sötnos!