19 september 2008

Min älskade vän

Jag har en vän som jag älskar så oerhört mycket, hon är en av de starkaste personerna jag känner. Hon har en underbar liten dotter som är 18 månader och som har opererats 18 gånger under hennes korta livstid, men lika glad är hon för det. Hon är en av 20 som har den här sjukdomen i hela världen.

Att ha ett sjukt barn är inte lätt, särskilt inte om man ska åka in och ut på olika sjukhus runt om i landet hela tiden, detta har pågått i 1års tid.

Du är min andra halva, min själsfrände, ingen känner mig lika bra som du, du känner mig bättre än vad jag känner mig själv. Jag önskar att du slapp gå igenom allt detta, att din lilla tjej vore frisk som en nötkärna så att vi kunde älska henne precis som vi ville, leka med henne, rulla runt med henne..

Du frågade mig idag om jag tror att hon kommer att bli bra och jag svarade ja, och jag tror verkligen det, hon ska bli bra, hon ska leka som andra barn. Hon är ju som andra barn, hon vet och förstår allt man säger till henne, snällare bebis får man leta efter riktigt länge, det enda fel hon har är hennes immunförsvar.

Hade vi varit i hennes ställe hade vi varit sängliggande och döende, men lilla hjärtat skrattar och leker direkt efter varje operation, hon är starkare än oss båda tillsammans.

Du är en underbar människa som förtjänar det bästa här i livet, detta är en fas i livet som kommer att gå över. Jag kommer alltid att finnas här för dig och lilla hjärtat, precis som du har funnits där för mig.

Jag älskar er så oerhört mycket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant blogg du har. Söt oxå :-)