08 september 2008

Sprid värme.


Känner för att skriva lite om kärlek idag. Vad är kärlek? Och hur vet man att man har funnit sin kärlek? Ett ämne som ständigt dyker upp i bloggen, vill bara påminna er om att inte glömma era nära och kära i kylan, känns som att vi människor blir lika kyliga som vädret i dessa tider.

Äkta kärlek känns i hjärta, kropp och själ. Bara tanken av den man älskar får en att sväva på små rosa moln, med kärlek kommer livsglädje, lycka och harmoni, det är den bästa medicinen mot alla bekymmer. Kärlek är när du går och ler, ryser och blir varm av bara tanken av din hjärtevän.

Alla människor har behovet av att känna sig älskade och uppskattade, ett fint ord från sin älskade kan få det tyngsta stenarna att lyfta från axlarna.

Sprid så mycket kärlek ni kan, glöm inte att visa hur mycket ni uppskattar människorna ni älskar lite då och då, ett enda litet ord kan innebära så otroligt mycket, göra den svartaste dagen lika ljus som solens strålar.

Alla förtjänar att känna sig älskade, särskilt nu när vi går mot mörkare tider, sprid värme i höstmörkret och glöm inte att vi bara lever en gång, livet är alldeles för kort. Det är de små sakerna i livet som verkligen betyder något, ibland kan det räcka med att ta någons hand, en öm kyss på kinden, eller bara en varm blick..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kärlek kan också vara att mitt i en tung vardag titta på den man levt med i massor av år, se skavankerna och ändå tycka att denne någon är det finaste i världen och den man vill ska finnas vid ens sida för resten av livet!
Hjälp vilken lång mening det blev. *L*, men icke desto mindre sann.

KurdishFlower sa...

Anonym,

Exakt så, längtar till den dagen då jag drabbas av den dagen då jag stannar upp mitt i allt och tittar på "denne någon" och tycker exakt det du beskrev. :)

Anonym sa...

Jag älskar en kille som är kurd, är själv svensk men möter så ofta många olika typer av fördomar. Senast i förra helgen så sa en kvinna på bussen till mig "passa dig, lämna honmo medan du ännu är ung" då vi skojbråkade lite med varandra. Varför får man inte älska den man vill? Aldrig kommer jag att lämna honom, han är mitt hjärta, luften jag andas.

Anonym sa...

Vilket fint inlägg.

Får jag sprida lite kärlek här också?
Då gör jag det.


Jag tror inte på gravitationen, men jag vet att den rör sig för alla.
Och inte ett endaste gram utav det är svammel.

Anonym sa...

HEj... jag tycker du borde skriva oftare... Du har en bra blogg men du skriver för sällan...

www.evindar.blogg.se

KurdishFlower sa...

Rosen,

För att vi lever i en värld fylld med fördomar :)
Känns det bra med din kille så ska inte ord från en tant på bussen betyda något, skratta bara åt det och fortsätt vara lycklig med din kärlek.

Hiroshimatelegrafen,

Sprid så mycket kärlek du vill :)

Evin,

Tackar, jag ska försöka blogga oftare, har ganska fullt upp med skolan just nu.