24 september 2008

Följa mina egna råd

Jag brukar vara väldigt duktig på att ge andra goda råd, tänk om jag ändå kunde försöka följa mina egna råd för en gång skull, vad lätt allt skulle vara då.
Jag tror att jag tog rätt beslut, jag valde faktiskt att följa ett råd som jag vet att jag skulle ge och har gett mina vänner som har varit i samma sits som mig.

Det är inte nyår nu men, tänkte avge ett litet löfte till mig själv ändå. Från och med nu ska jag verkligen följa mina egna råd. Man ska se på sig själv och sin situation ur en annan persons synvinkel, en person utifrån ser problemen tydligare än en själv, särskilt om man är under en sorts "berusning", vill inte gå in på exakt vad jag syftar på här.

Vissa personer har en förmåga att tänka på andras behov före sina egna, jag är en av dessa. Jag tror att jag är "superwoman" och att alla andra är svaga, att jag klarar av att bli besviken och ledsen, men att personen framför mig är lika bräcklig som en ömtålig blomma. Jag är inte "superwoman", även jag kan vara lika bräcklig som den ömtåligaste av alla blommor, pga detta tänker jag vara försiktigare i fortsättningen, jag vinner på detta i längden har jag kommit fram till.

Kanske bara svamlar just nu, ville försöka sätta ord på mina tankar, vet inte om jag lyckades denna gång. Sätt alltid dig själv i första rummet oavsett vad, du lever bara en gång, detta är mitt råd till er idag, slösa inte din tid på någonting som ändå är dömt att misslyckas.

Inga kommentarer: