23 september 2008

Beslut

Tog ett viktig beslut igår, förhoppingsvis så var det rätt beslut. Det känns iaf som om detta var den enda utvägen, jag har skjutit upp det alldeles för länge och på vägen hit har jag inte blivit annat än besviken, gång på gång, på gång.
Det var ett beslut jag funderat länge på att ta, visste bara inte hur jag skulle bära mig åt innan, när, var och hur jag skulle ta det.
Det blev kanske inte exakt som jag ville, men hade inget annat val.
Livet är bra underligt, man vet inte vad som ska hända om en minut, allting kan förändras på bara några sekunder.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du mår bra när beslutet är taget!

Ja, livet kan förändras väldigt snabbt. Just nu har jag "ansvar" för föräldrarna tilll den man som krockade med en buss utanför Uppsala. Han ligger djupt sövd för att klara smärtorna, han är illa skadad i kroppen och har blödningar i hjärnan. Hans, föräldrarnas och syskonens liv förändrades på en sekund. Jag försöker hjälpa hans gamla föräldrar som bor i norra Sverige att klara av vardagen i Uppsala som är helt obekant för dem. De måste få vara nära sin son, men hur länge de ska bo i en främmande storstad i en lånad lägenhet vet ingen. Det måste var oehört smärtsamt, förvirrande och hemskt. Jag hoppas att jag kan ge dem till lite hjälp och stöd.
ELL

KurdishFlower sa...

Jo då, jag mår sådär.
Vad hemskt, jag beklagar verkligen. Hoppas att han blir bättre, ett barn ska inte dö före sina föräldrar :(

Fick ont i hjärtat av att läsa din kommentar.
Må hans närmaste finna den styrkan de behöver för att ta sig igenom detta.

Anonym sa...

Trycket i hans hjärna har lättat så det finns hopp. Tack för medkänslan.

KurdishFlower sa...

ELL,

vad kul att höra, hoppas att han bli helt återställd..

Anonym sa...

Nu har man tagit bort medicinerna som håller honom sövd och sakta ska han förhoppningsvis komma till liv. Idag rörde sig ögonlocken och han gäspade. Men hur hans hjärna har klarat krocken vet man inte förrän sömnmedicinerna har gått ur kroppen. Alla hoppas på det bästa.
ELL

KurdishFlower sa...

ELL,

Vad kul att höra, hoppas att han vaknar upp och blir helt återställd, ska hålla tummarna.