27 september 2008

If I Stop Caring. Will My Heart Stop?

Ibland hatar jag mig själv och mitt hjärta. Jag är så svag för människor jag bryr mig om och älskar, vissa av dessa förtjänar egentligen inte mitt medlidande eftersom att de är dessa som orsakar min sorg.

Vad ska man göra egentligen? Hur ska man göra för att sluta bry sig? Jag önskar att man bara kunde stänga av alla känslor och fortsätta med sitt liv utan att bry sig om någon, i alla fall sluta bry sig om människor som inte förtjänar ens medlidande.

Hjärnan är smart och har alla svar, men hjärtat, varför ska hjärtat alltid vara den svaga länken som förstör allt annat?
Jag har verkligen försökt nå fram till den här personen, men utan framgång. Huvudregeln är ju: om en person inte bryr sig om sig själv, så förtjänar denne inte medlidande från någon annan.

Jag vet alla svar, men det är som sagt den där lilla svaga länken jag har på vänster sida av bröstet som krånglar till allt.

"When one door of happiness closes, another opens; but often we look so long at the closed door that we do not see the one which has opend for us"
-Helen Keller

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är denna person? If you dont mind me asking! :)

KurdishFlower sa...

Anonym,

Det behåller jag för mig själv :)

Anonym sa...

utan att avslöja namnet kan du väl iallafall säga am det är en kille eller tjej, släkt eller bekant, kusin eller sysling?

KurdishFlower sa...

Anonym, ledsen att göra dig besviken, men behåller nog även det för mig själv. :) Spelar ingen roll vad personen har för relation till mig, situationen är densamma i vilket fall som helst.

Anonym sa...

men vad är problemet med denna person ge mig en hint.;) Säg inte att du inte kan ge mig en hint! You gotta give me something. Sorry if i´m bothering you. Men om du talar om vad exact problemet är då kan jag väl ge dig ett par goda råd.

KurdishFlower sa...

Anonym,

Tyvärr, kan inte säga mer än vad som står i bloggen, du får försöka läsa mellan raderna. :)

Jag vet som sagt alla svar egentligen, behöver egentligen inget råd i den här frågan, tack så mycket ändå, gulligt att du bryr dig. :)