16 september 2008

Dröm?


Drömde en morgondröm idag, den var så verklig att jag trodde att det som hände i drömmen hade hänt på riktigt. Jag hade ont i magen, var ledsen och mådde så dåligt över det att jag nästan tänkte stanna hemma från skolan, tills jag förstod att det bara var en dröm.

Det var en riktigt obehaglig dröm, vill inte riktigt gå in på exakt vad den handlade om, men kan ge en ledtråd:

- Svek.

Det värsta en person kan göra mot mig är att svika mig och det förtroende jag har för personen i fråga. Såra hellre mig med sanningen än att hålla mig lycklig med lögnen. Ärlighet är något jag värdesätter mycket högt och jag gör allt för att inte svika mina nära och kära, därför förväntar jag mig detsamma tillbaka.

Är man nära, ska man även kunna vara hundra procent ärliga mot varandra, finns det ett problem, så löser man det eller så går man skilda vägar, svårare än så är det faktiskt inte!

6 kommentarer:

anna wintour sa...

du får kalla mig ayton det är ingen fara men folk på nätet tror att jag heter det och vissa tror att jag än i dag heter Anton. Jag har inte hetat Anton på fan 20 år ändå är det någon jävel som ändå kommer i håg mig som Anton och jag blir så arg. Sedan ställer de samma fråga om och om igen.

jag har besvarat namn frågan i 15 olika inlägg folk undrar så mycket.

Jag har aldrig haft vanan att kalla någon för abla. Men män kan jag tilltala abi men inte kvinnor. sluta skriv abla då tror att jag heter det. sedan ställer de ännu mer frågor om mitt namn. Just nu har jag 20 olika nman som cirkulerar.

hoppas någon skriver Ayten hala så att folk får för sig att jag heter hala också. Jag blir galen.

anna wintour sa...

kom igen gulay du ju 27-28 år så du kan gott kalla mig för mitt förnamn, svårt?

maram att kritisera mig anonymt hade du inte svårt för men att tilltala mig vid namn tar emot. Kom igen Gulay det är pinsamt.

anna wintour sa...

Gulay du blev vettskrämd när du såg mig så att min väninna också reagerade. Jag talade till dig för första gången då i mitt liv för du vågade tydligen inte tala till mig. Du vände dig om och tittade på mig med vettskrämda ögon jag aldrig glömmer.

Jag är inte den som skäller ut människor tvärtom jag är en väldigt snäll person synd bara att du dömde mig på förhand som du gjorde från allra första början. Men det säger mer om dig än om mig för jag går aldrig in i en blogg och kommenterar anonymt. Jag har dessutom gjort en kärlekstest där alla som har 2 små hjärnceller i huvudet har skrivit ned hela sin namn och på det sättet vet jag vilka som läser bloggen.

Jag kan säga att de flesta du känner går in och kritiserar mig i min blogg i tron på att jag inte vet vilka de är. Jag vet vilka de är och jag vet alltid vem som har skrivit vad. Jag förstår inte varför jag är ett hot mot resten av kurderna. Det är alltid kurder som kritiserar värst. Sedan ska de gå in och säga att jag inte ska glömma att jag är kurd på sina egna smutsiga beteenden. Hur ska jag känna samhörighet med kurder när de skriver de fulaste kommentarerna till mig.
Du har också påstått att jag skäms över mitt ursprung i dina gammla kommentarer hur kan du veta det när du inte känner mig? Jag talade till dig första gången på Tubays manifestation.
att säga att jag ljuger var väl att ta i. Det är så jag känner och det får du respektera.

KurdishFlower sa...

Förvånad?
-Ja
Vettskrämd?
-NEJ
Roligt att du inte ser skillnad på det.
Herregud seriöst, skärp dig!
Tack för ett gott skratt, aksam aksam.
Jag är 24år, blir 25, du är kankse 10år äldre än mig, vad vet jag. Mina föräldrar har lärt mig att säga abla till folk som är äldre än mig.

Dessutom, vad är det du påstår om att folk jag känner går in och kritiserar dig, vad har det med mig att göra? Jag har bättre saker för mig än att be folk gå in och kritisera dig och din blogg.

Anonym sa...

du verkar vara så jävla omogen fröken kurdish flower

KurdishFlower sa...

Anonym,

Tackar så mycket för din åsikt ;)