26 november 2008

Ett steg mot..

..FRAMGÅNG!


"En människa borde aldrig skämmas
över att behöva erkänna att hon haft fel.
Det är ju bara att med andra ord säga
att man är klokare idag än igår."

Jag har haft fel om mycket på den senaste tiden, antar att jag hellre vill uppleva ett smärtsamt slut än att leva med en smärta utan slut. Jag är värd så mycket som jag värderar mig själv till, och just nu känner jag att jag är värd en hel del mycket mer, det är dags att ta sig upp, välja att gå upp för trappan, inte ner.

"Om du tänker för länge på nästa steg,
kommer du att tillbringa livet stående på ett ben. "

Jag har tröttnat på att vänta på människor som står och stampar på ett ben, jag vill kunna stå stadigt med båda fötterna på marken. Jag tänker inte låta någon annans osäkerhet gå ut över mig och mitt liv.

Jag vet vem jag är och vad jag vill här i livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

allvarligt talat kan desssa osäkra människor vakna till liv någon gång. vad tror man att allt kommer att finnas till hands fram till det att man kommit i underfund med vad man vill ha eller??

satsa på din egen väg, den vägen du gått tidigare verkar inte vara den bästa. om du värdesätter dj själv kan ingen värdesätta dj mindre.du verkar va en klok tjej, ta till ditt sunda förnuft och satsa på skolan än på de "osäkra"