09 november 2008

"Burn after reading"

Har nyss varit på bio och det var första gången jag gick ut från biosalongen innan filmen var slut! Det var det _absolut_ sämsta filmen jag sett!
Slöseri på tid och pengar!

Titel: "Burn after reading"
Medverkande: John Malkovich, Brad Pitt, Frances McDormand, George ­Clooney, Richard Jenkins m fl

Fråga mig inte vad den handlade om, för jag har ingen aning!

Det var meningen att vi skulle se "Saw V", men det fanns inga bra sittplatser kvar, sedan köpte vi biljetter till filmen "Mirrors", men jag lät mig övertalas att byta ut biljetterna mot "Burn after reading", BUUHUUUUU!

4 kommentarer:

david sa...

Kan inte göra mer än att hålla med. Såg den för någon dag sedan, är glad över att jag inte betalade pengar för den.

Kan rekommendera "In Bruges" åt dig istället, även om det inte är direkt samma genre. Underbart fotografi i den filmen. :)

KurdishFlower sa...

David,

Tittade du på hela filmen?
Vi gick ut efter halva, jag var så uttråkad att jag inte visste var jag skulle ta vägen, och jag är ändå inte så kräsen när det gäller filmer, men denna var ABSOLUT värst!
Fattar inte hur Brad Pitt och George Clooney kan ustätta sig för något så pinsamt som denna film.

Vad handlar den filmen du rekommenderar om? :)

david sa...

Jo, såg hela ...fast gjorde annat samtidigt efter ett tag.

In Bruges handlar om två st torpeder som åker till staden Brügge för att "komma ifrån" lite. :)
Är väl inte en "wow-film", men jag gillade den lite svarta humorn och hela storyn i sig.

Vad gillar du för filmer annars?

KurdishFlower sa...

David,

Ja du, borde ha sett "mirrors" istället, men men..

Min absoluta favorit film är Braveheart, mitt hjärta går i tusen bitar varje gång jag ser den, gråter lika mycket varje gång.

Jag gillar allt möjligt, allt från skräck till komedi, fast historiska filmer är nog absolut bäst, filmer som braveheart, där man får se hur folk levde förr osv.