07 juli 2008

Ängel utan vingar?

Vilken klok människa släpper en ängel utan vingar? Vilken normal människa vinner miljoner på lotto och tackar nej till vinsten för att denne anser sig inte vara värd vinsten?!

-INGEN!

Jag har tänkt mycket den senaste tiden och nu skrattar jag bara åt det jag varit ledsen över, jag har varit för blind för att se allt det komiska i det hela.
Nu när jag kommit till insikt med allt kan jag sätta mig ner och bara dricka ett glas vatten över det(ett talesätt på kurdiska) och lägga senaste tidens charader bakom mig.

Kom ihåg att när någon säger: "Du förtjänar bättre, jag är inte värd dig"

Då ska ni vända er om och springa för livet, den personen kommer _aldrig_ att föra med sig något bra till ditt liv, sanna mina ord. En person som tycker synd om sig själv är ingenting att ha, den personen kommer bara att göra dig olycklig, vem det än är, detta gäller så gott som vänner som pojk- och flickvänner.

Dagens citat:
"En klok man skapar fler tillfällen än han finner."
-Francis Bacon

11 kommentarer:

Anonym sa...

En människa som inte har upplevt en riktig kärlek och en stor besvikelse efteråt blir aldrig mogen i sinnet. Människorna är ute efter evig kärlek tills de slår huvudet mot väggen. Den hårdaste ytan som man kan slå huvudet på är en kärlekshistoria som har ett olyckligt slut. Du skriver om ditt kärlekssår med öppet hjärta och det har lindrande effekt tror jag. Men man ska inte underskatta kärlekens påverkan även om det slutar olyckligt. Man kan inte helt glömma en som man älskar med hela sitt hjärta. Det är alltid tomhet efteråt och det lämnar sina ärr i människans inre. Du kommer att glömma den mannen efter ett tag men de känslor du har upplevt blir din tillgång i din framtid.

anna wintour sa...

bla bla bla jag vet inte vart "nanna" vill komma men det är för osammanhängande tycker jag.

Det är som att säga en stol plus en stol blir två stolar som två personer kan sitta på. Sedan blir ett bord plus ett annat bord två bord och dessa kan användas vid middag tillsammans med stolarna.

Anonym sa...

efter regn kommer alltid solsken
berätta nu da

KurdishFlower sa...

Nanna -

Vem vet, jag kanske redan har slagit huvudet mot den väggen tidigare.. :)

Anna -

Abla du är rolig du :)

Anonym -

Om en vecka berättar jag.

Anonym sa...

Härtiginna, kan man inte slippa dig? Man kan se dig överalt, vart man än vänder sig. Jag undrar hur du hinner att göra så här mycket. Har du inte bättre saker för dig att göra.
Jag försöker hitta en blogg full med känslor och kärlek. Den här bloggen ser ut att vara en sådan. Kan du inte vara med och skriva om dina känslor istället för att tjata på folk . Den här tjejen har förmågan att skriva fantastiska texter. Jag ser fram emot hennes nya inlägg.

Anonym sa...

Personligen så tycker jag att hela du är ett fiasko.

Tycker mer synd om dig, inte för din starka personlighet eller för dina falska egenskaper du har utan mer för din karaktär.

Du lägger ner en extrem enegri på att röv kyssas andra för bli accepterad i en överansträngad samhälle. När tiden inne och alla rumpor är rena av ditt röv slickande, kommer du stå där tragiskt helt själv med dina tårar ner i backen. Vet du varför?

Dem som svansar efter dig idag kommer tröttna på ditt falska min så som vi har tröttnad på dina shitface bilder!

Lev kvar din värld, för sådana som du gör mig stark! Du visar att jag är bättre !!

Sorligt sagt men jag längtar efter den dagen jag ser dig stå i backen med tårar !

Falskhet är gömd i en skugga , men ärligeheten lyser igenom. När mörkret kommer, sitter du där ensam och flinar för då är den tiden du kan fälla ner ditt Fröken Sverige leende och luta tillbaka och vara den du egentligen är en rullande Al Bundy !


Media media -ooops du menade MAYDAY MAYDAY - JAG BEHÖVER EN extrem "perzonalty" make over !
....dvs...


Yes my dear - Svarar på din blivande kommentarsvar till mig :

NEJ JAG ÄR INTE SVARTSJUK PÅ DIG :) jag har min längd !

Låt oss hänga dina skittankar om allt och inget på grenar och börja samtala istället på riktigt !

KurdishFlower sa...

Nanna -

Tack så mycket, blir så glad, ska skriva något fint inatt..

KurdishFlower sa...

Martha Stewart -

Ska låta ditt inlägg tala för sig själv, har bara en sak att säga:

-TACK kära du för att du lägger ner tid och energi på att läsa och kommentera i min blogg ;)

Anonym sa...

Ja någon var ju tvungen och tala sanning !

!! blink blink !!

anna wintour sa...

Till Nanna

Kurdishflover ser fram emot nya möbler som du ska sätta ihop. Du säger saker man redan har hört förut efter A kommer B och sedan kommer C. Man har lust att säga : säg jag svär?

Inget illa mot dig Kurdishflover du skriver bra, jag älskar din blogg.

Martha Steward är sjuk hoppas du inte råkar ut för henne på en öppen gata. Det har hänt mig att jag har blivit utskälld på öppen gata av folk pga av det jag skriver. Sedan dess gillar jag inte när folk stirrar för länge på mig för då tror jag att de ska komma fram till mig.

Anonym sa...

Hej tant Martha S!!
Du skriver att du inte är svartsjuk på Gullan, men om jag ska döma det opartiskt så är DU det!! Se till att du har ärliga människor omkring dig, för det verkar du inte ha. Hade du haft det hade du inte skrivit en massa skit till gullan, du lever i en bubbla.. Hon är en ärlig tjej som skriver vad hon tycker och tänker, sånt verkar vara ovanligt för din del.Synd