05 september 2013

Vara mamma

Mina vänner tycker att jag lägger ner för mycket tid på min dotter och glömmer bort mig på vägen.
De brukar säga att jag måste ta hand om mig själv först för att sen kunna ta hand om mitt lilla hjärta på bästa möjliga vis, att unna mig själv lite.

Det kanske är så, för att bli den bästa mamman någonsin så måste man vårda sig själv först.
Men jag kan ju liksom inte låta bli att inte ta min lilla tös i första rummet, hon är ju det finaste jag har!
Köper jag något till mig, så måste jag köpa två till henne. Äter jag något gott när hon inte är med, så får jag dåligt samvete. Jag brukar till och med sluta äta på den goda frukten, skär den i bitar och lägger i kylen så att hon kan äta när hon vaknar.

Ni vet, ibland smakar ju en frukt underbart gott, som om den mognat i solen, trots att den mognat i en låda i någon sorts transport. Jag vill liksom dela allt med Lara, precis allt!
Det är väl så det ska vara? 
Mina vänner som tycker att jag överdriver har inga egna barn ännu, ska bli kul att se hur de blir när de får barn ;)

Det är detta som är charmen med att vara mamma och alla andra som inte tar sina barn i första rummet, de måste ha något allvarligt fel någonstans inom sig, tyvärr..

Jag älskar dig min fina underbara lilla flicka, utan dig är ingenting värt något!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har aldrig fastnat för en blogg som jag gjort på din. Du borde bli författare eller journalist för du skriver så fint och med hjärtat. Gått genom en massa inlägg och tycker bara att du är så bra på att skriva! Fortsätt skriv så fortsätter jag läsa :) Söt dotter du verkar...jag har också en flicka på 4 månader :) Kramar

KurdishFlower sa...

Hej, tack så mycket!! Vad härligt att du gillar bloggen och tack ännu en gång för komplimangerna!!

Jag försöker få tillbaka mitt skrivande igen, måste erkänna att jag blivit ringrostig och tappat mitt språk.

Njut av tiden med din lilla bebis, tiden får alldeles för snabbt! Kram :)