08 september 2013

Fifty shades of Grey

Jag är på bok nr tre nu och jag tänker inte lägga mig förrän jag läst ut den.
Imorgon börjar skolan på riktigt, och då är det bara juridik som gäller! Ser fram emot även det!!

Lite kort om dessa populära böcker jag hörde så mycket om innan jag själv började läsa..

Jag valde att beställa hem böckerna på engelska, tänkte att originalet alltid är bäst och min engelska hade börjat bli ringrostig den senaste tiden.

Måste säga att jag läser engelska flytande igen och har till och med börjat drömma på engelska. Jag är lite skum, får jag dille på något så förföljer det mig även i mina drömmar.

Så, vart var jag nu igen? Jo, böckerna.
Bok nr ett gjorde mig lite förbannad, tänkte att fifty var ett äckel till att börja med, men ju mer jag läste, ju mer ville jag läsa. Jag kunde till slut inte lägga ifrån mig boken och stressade mig igenom den första för att kunna njuta av den andra boken.

Måste säga att den andra boken var bättre och den tredje är nog bäst. Det är mer handling i de två sista böckerna.

Jag dömde Mr.Grey för snabbt i första boken, för nu är jag helt förälskad i honom.. 

Jag lider när jag tänker på att många barn i vår hemska värld får genomlida det han genomled som barn, och att man alltid måste tänka på bakgrunden till varför någon beter sig som den gör.. 

Jag mår illa och önskar jag kunde rädda alla dessa stackars barn.. Jag får återkomma till detta ämne senare..

Nu måste jag läsa ut boken.

Natti..

Inga kommentarer: