26 september 2013

Njut av livet!

Hallå där!

Nu har jag låtit er vara utan mig i några dagar.
Den senaste tiden har fått mig att inse något, något som jag redan visste sen innan, men något som tåls att upprepa gång på gång!
Du vet aldrig vad som försiggår bakom stängda dörrar.

Det vackra huset du ser varje dag på väg till jobbet, det vackra huset du drömmer om, det kan i själva verket vara ett äckligt ruckel bakom sin vackra fasad. Ingenting är som det verkar. Den gladaste och hjälpsammaste personen, kan vara den person som känner sig ensammast i hela världen, en person som inte bär på annat än sorg och smärta, men som inte visar det till sin omgivning.
Pojken/flickan i skolan med de trasiga fula kläderna, alkoholisten på parkbänken, alla dessa människor har en anledning till varför dom är i det skick dom är i.
Döm aldrig någon, tänk på att det alltid finns en anledning. INGEN vill leva sitt liv på det viset, ingen väljer att leva ett liv de hatar frivilligt. Vi människor är olika, vissa av oss är starka nog att stå emot och kämpa vidare, medans andra släpper taget lättare och låter sig falla.

Var tacksam för det du har och nöj dig aldrig med mindre, sträva alltid efter mer, och sätt dig själv i första rummet. Detta är något jag ständigt påminner er läsare om, men det är verkligen livsviktig!!
Vi har ju bara ett liv, ett liv, i alla fall, som vi vet om. Vi vet ju faktiskt inte vad som händer när vi dör, vi kan bara spekulera.

Varje dag är en risk, varje morgon när vi vaknar och tar livet för givet, kan vara just den dagen då något förödande händer. Lyssna alltid på er instinkt och ta inte ansvar för någon annans bagage. Det är inte ditt ansvar att bära någon annans börda. Visst ska man hjälpas åt, visst ska man bry sig om varandra, för vad vore livet utan relationer och kärlek? INGENTING!
Omfamna kärleken när den kommer till er, tid och rum är inte väsentligt, utan det ni känner, era instinkt, det är den som är viktig, men låt den vara på lika villkor.

Men när ni känner att det verkligen inte är hållbart längre, när ni känner att ni gjort allt, våga lämna det dåliga. Våga ta steget, för vet ni vad? NI FÖRTJÄNAR det, ni förtjänar att må lika bra som alla andra!
Gör något åt saken, förlika er inte med tanken om att "jag förtjänar inte bättre" eller "jag är där jag förtjänar att vara". Det går alltid att göra något åt situationen man är, på gott och ont.

Fånga dagen kära läsare! NJUT av livet!







Inga kommentarer: