12 september 2013

Dagens Lara

Lara badar och konverserar med mig medans hon leker i vattnet, ett av våra samtal:

Lara: "Mamma vad heter du?"
Jag: "Gulay"
Lara: "Du heter mamma Gulay"
Jag: "Ja,vad heter du?"
Lara: "Nej mamma, jag ska fråga.. mm.. vad heter Biyan?"
Jag: "han heter Biyan"
 
Hon tänkte en stund och sa sen:

"Abi, Biyan heter abi"

För er som inte vet, Biyan är min systerson och abi betyder "storebror". 

Några timmar senare:

Laras pappa ringde, Lara sa bara Hej, och var inte så sugen på att prata, hon var mer upptagen med att leka med en boll.. Efter att han la på:

Jag: "Lara varför pratade du inte med pappa?"
Lara: "joo, jag pratade med pappa!" Utbrast hon.
Jag: "nej, du pratade inte, så pappa blev ledsen, du frågade inte ens hur han mådde, vill du fråga pappa hur han mår? Så att pappa blir glad?"
Lara: "ja"

Vi ringde upp..

Lara: "Pappa hur mår du?"

Så underbart söt och omtänksam, hon klarar inte av när någon av oss är ledsen, eller någon överhuvud taget. Hoppas att du alltid har lika stort hjärta!
Min fina lilla älskling!! ❤❤❤

Inga kommentarer: