22 april 2010

Din lycka är min lycka!

En vän skickade ett sms till mig för en stund sen, det stod:

"Varför är du så snäll, efter allt du gick igenom med mig och X?"

Mitt svar till henne:

"Din lycka är min lycka"

Jag menar detta från botten av mitt hjärta, när du är lycklig, blir jag lycklig och jag vet att den känslan är ömsesidig. Detta gäller alla mina vänner, att se dom lyckliga gör mig lycklig. Mår alla i ens omgivning bra, mår man själv automatiskt bra. Finns det en person i ens omgivning som har det dåligt, då påverkas man och blir ledsen för sin väns skull, just därför gör jag allt i min makt för att hålla mina nära och kära lyckliga och glada. Detta betyder inte att ni inte ska höra av er till mig och dela med er av er olycka, för äkta vänner finns där för varandra i både medgång och motgång. Det är en självklarhet att jag finns här för er, precis som jag vet att ni finns där för mig när jag behöver er.

Varje gång jag säger till vännen jag fick sms:et av att det är en självklarhet att jag finns där för henne, så säger hon att det inte alls är det. Det borde vara en självklarthet, men både jag och denna tjej har fått erfara att det inte är det alla gånger. Det finns människor som inte alls vill ens bästa, en människa du sett som din högra hand, kan hugga dig i ryggen när du minst anar det, tyvärr.

Detta har jag en tendens att glömma ganska ofta, jag tror, som jag har skrivit många gånger tidigare i bloggen, att alla är som mig själv. Detta är min största svaghet, men jag anser det även vara min styrka, för i slutändan får man alltid tillbaka allt ont man gör och den som står kvar med båda fötterna stadigt på marken och med huvudet högt, är jag..

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett klockrent inlägg gällande andras lycka!

Alla i den egna omgivningen vill inte alla gånger sina vänners lycka:(, vilket också under andra omständigheter påvisas och förtydligas.

Jag tolkar din väns utsaga som att hon inte tror att människor är villiga att ställa upp för andra fler än en gång, vilket kan bero på tråkigheter.

Jag tycker att det är fint och väldigt bra att det finns vänner som du som kan unna andra lycka, dock ska man kunna unna någon annan lycka även under sin "olycka"

Du är nog uppskattad!