26 april 2010

Oro.

Jag har en tendens att oroa mig för saker och ting innan dom händer, jag oroar mig mycket i onödan och kommer nog dö av ångest en vacker dag. Jag hetsar upp mig och ältar på saker och ting som kanske inte ens händer, det räcker med att det finns en liten risk för att något jag inte gillar ska inträffa och min hjärna börjar tänka så den osar, jag vänder och vrider, oroar mig, får ont i magen m.m. För det mesta helt i onödan, är väl snart gråhårig pga stressen och huvudvärken jag ger mig själv. Detta gäller bara sånt jag inte vill ska hända, jag gör en höna av en fjäder och i slutändan skadar jag bara mig själv med alla potentiella händelseförlopp som dyker upp i huvudet.

Gjorde så idag, helt i onödan säkert, men ni kan väl be för min skull igen, be att det jag fruktar inte händer? Vore jättegulligt.

Natti natti.

7 kommentarer:

Dorin sa...

Hej tjejen!

Låter tråkigt att ägna tid åt någonting som inte är så allvarligt som man tror. Känner igen mig lite i det du beskriver...att analysera oron i minsta detalj...man mår inte bra av det. Du har inte fått svar på din tanke om en eventuell oro denna gång o jag hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt. Ber för dig...på mitt eget sätt:):)

Kram

Anonym sa...

hej
vad är du orolig över?

I'm the same sa...

Jag e precis likadan som dig, om du bara visste vilken ångest jag haft över saker som inte inträffat, över saker som till min stora förvåning blivir bättre än vad jag trott! Ett tips till dig (och mig) e att försöka tänka så positivt så möjligt under tiden, för så länge d inte händer så e d inte så farligt, right? Positivt tänkande kan ha en otrolig effekt :) Good luck!

KurdishFlower sa...

Dorin, tack så mycket, fortsätt be, det jag är rädd för har ännu inte inträffat. :)

Anonym, det har med en eventuell flytt att göra.

I'm the same, jag försöker att inte oroa mig, men det går inte tyvärr.. Försöker tänka positivt :)

Dorin sa...

Vart ska du flytta gumman?

Anonym sa...

har ni planer på att flytt till uppsala?

KurdishFlower sa...

Dorin & Anonym,
ingenstans förhoppingsvis :)