16 april 2010

Tenta!


Har en liten deltenta på måndag morgon, be för mig igen kära läsare!

Angående den där cykelvagnen jag skrev om i mitt tidigare inlägg, så fick jag en kommentar av ELL, om att den kallas dressin.

Jag måste säga att jag faktiskt tänkte att du visste det ELL, jag hoppades på att du skulle kommentera detta, tänkte till och med skriva med en fråga till dig i inlägget. Tack :)
Den såg ut ungefär som på bilden, men den hade inte en bänk att sitta på, men den var stor och vi var 4-5 ungar som satt på den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul att du trodde att jag skulle kunna det! Vilket härligt barndomsminne du skriver om och så målande! Jag har aldrig åkt på en dressin, men tydligen kan man göra det som ett turistäventyr på vissa orter.
ELL

KurdishFlower sa...

ELL,

Ja, jag tänkte att en vis lärare som dig skulle kunna veta detta. :)
Tack så mycket, det är en komplimang att höra från dig att jag skriver målande.
Då har du missat något, det är jättekul att åka på en dressin, det var något vi gjorde så ofta vi kunde. Jag undrar vems det var egentligen, den bara låg där ute i skogen. Härligt var det i alla fall! :)