29 april 2010

Frukt(uppdaterat)


Nu är det snart sommar och det är nu alla goda frukter börjar finnas tillgängliga på gator och torg. Jag brukar befinna mig i olika faser, har haft en mango-fas under vintern, ätit 2-3 mango/dag. Jag äter saker och ting i perioder, tjatar ut det tills jag tröttnar. Just nu äter jag fortfarande mango, men har fått dille på en annan frukt, jag vet dock inte vad den heter på svenska. Jag brukar köpa den på vaksalatorg i Uppsala i frukt och grönsaksståndet. En syrlig frukt som bara smälter i munnen, enda nackdelen är att den är så dyr, men det är värt priset.
En annan sak jag äter nästan varje dag är färsk ananas. Det är också just under sommaren jag brukar känna av min anemi, då jag nästan bara lever på frukt.
Någon som vet vad denna frukt heter på svenska?
-Japansk mispel, heter frukten, har jag fått reda på.

Inga kommentarer: