25 oktober 2008

Kan man älska/bry sig om två personer samtidigt?
Säg att man har två personer i sitt hjärta, en person som man varit tillsammans med en längre tid medans den andra har funnits i tankarna under några år, men ni har inte upplevt något tillsammans, utan det har räckt med blickar, lätta beröringar som att ta i hand, en puss på kinden, att bara vara närvarande i samma rum och ändå känna en stark dragningskraft, som att stå i ett magnetfält där plus och minus möts.

Finns det något som heter kärlek vid första ögonkastet, kärlek som bara uppstår från tomma intet med en person du knappt känner? Hur ska man välja vem som är rätt?
Han som finns här och nu, eller han som alltid har funnits där i tankarna, långt långt långt borta?

Ni som läser bloggen, lämna gärna ett spår efter er :)
Vill även tillägga att det mesta jag skriver här är tankar och funderingar, det behöver inte alltid vara så att alla exempel som jag tar upp har med mitt liv att göra, kan vara någon i min närhet också.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker, från egna erfarenheter att du ska ta han som funnits där långt tid tillbaka, då vet du redan hurdan han är, du vet att han kommer finnas kvar. Ett bevis på att han funnits för dig under en lång tid, medans du inte har någon anning om den så kallade nya killen. men men :) det är mina tankar det

Anonym sa...

spelar ingen roll vad vi säger du vet nog bäst själv. Du ska inte bara gå efter ditt hjärta utan även vad din hjärna säger också. Han som bara har funnits långt borta känner du inte så det är en risk du tar och han som du har varit med ett tag kanske inte heller är rätt för dig eftersom du ens har dessa funderingar.

Anonym sa...

Kärlek vid första ögonblicket existerar verkligen, och då menar jag verkligen!
Har en väldigt fin historia om det, men orkar inte berätta :)

KurdishFlower sa...

Naza och Anonym,

Ni har rätt båds två, ska framföra detta till personen som detta berör. :)

Kär-Kurd,

Klart du ska berätta, kom igen nu :P

Anonym sa...

Tyvärr kan jag inte göra det nu när jag tänkt i efterhand eftersom din blogg loggar min IP o så, så man vet aldrig vem som hittar mig =p