27 juli 2008

Tingsrätten!

Nu var det några dagar sedan jag bloggade, jag har haft fullt upp. Jobbar 7 dagar i veckan, hinner knappt andas känns det som, men ta inte detta fel, jag klagar inte!
Praktiken på tingsrätten går jättebra, jag jobbar som beredningssekreterare och lägger upp mål, förordnar advokater m.m, förbereder allting inför en rättegång ungefär. Jag har lärt mig mycket, och lära mig nya grejer varje dag. Känns bra att göra något och känna att man utvecklas.
Fick en kommentar idag om hur jag gjorde för att få motivationen för att vara där jag är nu, jag bestämde mig helt enkelt! Vaknade upp en dag och insåg att jag måste ta tag i allt, kämpade riktigt och kämpar fortfarande!
Tack för dina fina ord!
:)
Ingenting är som sagt omöjligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blomman, tack för allt du skriver. Jag älskar en Kurdisk tjej och du har mycket kloka råd för mig när jag ska förstå kulturen och hur man tänker och gör. Keep up the good work!

/Svensk

ELL sa...

Läste just i tidningen att han fick sitt straff sänkt till 10 år, och att även skadeståndet till efterlevande sänktes....

KurdishFlower sa...

Ja tyvärr, :(
Han är ute om 6,5 år.

Anonym sa...

Roligt att se att du jobbar inom rättsväsendet eller vad man ska säga, hoppas du trivs och kommer ha det bra i Uppsala.