27 februari 2008

Ännu en fågel..

En av mina små gummor är på god väg att flyga ut ur sina föräldras trygga bo, det blir förlovning till helgen och ett sommarbröllop i juni.

Tiden går så snabbt, man hinner knappt med! Det var inte länge sen vi alla lekte i sandlådan tillsammans, nu är vi vuxna och på god väg att starta våra egna små familjer, "Rudolf med röda mulen" som jag nämnde i ett tidigare inlägg är gift sen några månader tillbaka, jag har börjat vänja mig och det känns inte lika jobbigt längre som det gjorde då när jag först skrev om det. Vår relation har inte förändrats ett dugg förutom att vi inte bor ihop nu, dessutom är jag där och hälsar på med jämna mellanrum.

Men nu till den andra lilla fågeln, hon som fortfarande inte är gift än, en tjej som jag aldrig trodde skulle gifta sig inom den närmasta framtiden, allt hände så plötsligt, från ingenstans. Hon var alltid orolig och stressad över att inte finna "Mr right" och jag gav henne alltid samma råd som jag själv fått en gång i tiden av en vän:

"Älskling, leta inte efter kärleken, tänk inte ens på den, den hittar dig när du minst anar det"

Och titta så rätt jag hade, kärleken fann henne när hon minst anade det och med en person som hon aldrig ens i sina vildaste drömmar kunde tänka sig att ha att göra med.

Önskar dig all lycka min ängel, allt kommer att gå hur bra som helst i helgen och du kommer att bli så lycklig, jag vet och känner det på mig!

Kärlekens vägar äro outgrundliga, du vet aldrig vad som ska hända eller vem du ska träffa på, förens det händer..

Inga kommentarer: