20 februari 2008

Skärpning!

Skribenten på www.veckomagasinet.se skrev idag:

"Kurdishflower som snackar om vikt och ålder vågar inte ens sätta ut ett kort på sig själv på sin blogg. Så nöjd är hon med sitt utseende. Ett steg till från dem och deras namn kommer att hamna på bloggen med bild och allt. Då kommer folk som känner mig och gillar mig skriva ner i detalj vad de anser om dem. De skulle inte våga gå ut av skammen. Jag vet nu vilka de är men jag vill inte gå ner på deras nivå för man tar tid att komma upp från deras gyttja.

Jag kommer inte att svlöja dem men de har fått ett personligt email från mig. Vad tycker ni läsare borde jag hänga ut dem för det är inte första gången de är ute på jakt? Min bloggmaneger insisterar på att jag ska anmäla dem.
Den som är ute efter jakt blir själva jagade. "

Seriöst, nu får du ändå ta och ge dig! Du borde ju kunna se att alla hot du har fått inte kommer från samma dator som min, du som har ett så bra skyddsnät med tillgång till både det ena och det andra! Förknippa inte mig med sånt trams! Jag kanske är anonym med min identitet, men det har sina anledningar, inte för att jag inte vågar stå för vem jag är eller hur jag ser ut! Jag skulle aldrig sjunka så lågt och tracka ner på en persons utseende!

Jag har som sagt inget personligt emot dig utan blev arg över sättet du framställde kurder i din blogg. Om du nu inte menade det som jag och många andra tog det, ändra bara på ditt inlägg och skriv så att det inte misstolkas igen.

Sen måste ju du förstå att folk kommer att tycka till och skriva ner sina åsikter om det du bloggar, du måste lära dig kunna ta emot kritik även om den inte är bra alla gånger.

Så för sista gången:

Jag har inte hotat dig! Det jag tycker har jag skrivit öppet! Det vi har skrivit till varandra via mail har jag även postat i din blogg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
Vet du , jag tycker attd et är tråkigt när det blir sådär som det är mellan er, men jag förstår ditt sätt av tänkande, kommer själv från estland och har jävla massa svennisar (inge illa menat) som snackar skit om estland bara för att nån har gjort nåt, men jag tycker att du ska inte bry dig,låt de skrivas vad som skrivs , men måste också säga att din blog om din farmor rörde mig verkligen, känns samma här , kan inte memorera hälften av vad min mormor säger och det finns såå mycket och tanken av att en vacker dag kommer det vara minne blott gör mig ledsen..

Anonym sa...

Jag står för mina åskiter gör du? Du är ju anonym vilket bevisar att du aldrig skulle kunna ta kritik för du vågar ju inte ens träda fram.

www.veckomagasinet.se

Anonym sa...

Alla anonyma kurder som kritiserar är ju fega människor och varför gör just kurder detta? Okej om ni är kurder som inte känner mig, men ni känner ju mig och ändå gör så här. Förstår du då vart det är jag vill komma?

Alla kurder från maras smörar arslet av sig när de träffar mig men på bloggen hoppar de på mig. Vilken feg folkgrupp va? Så länge en människa träder fram med sitt riktiga namn så respekterar jag det men vad är det jag ska respektera här? Du verkar inte förstå vad det är jag menar du är som en anonym vägg. Du kan ju alltid skriva i min mail vem du är sedan kan du snacka om att jag kan ta kritik eller inte. Möt mig i verkliga livet och kritisera så ska du få höra om jag tål det eller inte. Men kom inte anonym och påstå saker för det är DUBBELMORAL TILL 100 % Går du på knark? Det verkar inte gå in det jag försker säga till dig och dina vänner. Jag vet att det är din krets och jag vet att ni har ringt varandra innan. Shit va stolt jag är över kurder som dessutom känner mig och är så fega så gör på er.

Föregå med gott exempel eller håll käften vad är det i den här meningen du och dina bajs vänner inte förstår. Nåde er om ni någon gång smörar för mig när ni träffar mig.

www.veckomagasinet.se

www.veckomagasinet.se

Anonym sa...

Du skrev: Jag skyller på samhället, den kurdiska "bonde"mentaliteten. Misstolka inte mig nu, jag ÄLSKAR min kurdiska kultur, jag älskar våra traditioner, men vissa saker bör ändras, vi lever ej på stenåldern längre.

Jaha inte visste jag att vi kurder ibland levde på stenålder? Snacka om att vara fördomsfull mot sin egen kultur. Kasta inte sten i glashus. Förstår du att stenåldern är nära djur tänkande påstår du att ditt folk är som djur? Fan det här var det värsta jag har sett nu kan ju dina bajsvänner gå in och försvara att vi visst lever på stenålder ni är ju motsägelsefulla hela bunten du och dina bajs vänner.

www.veckomagasinet.se

Anonym sa...

Vad är det här då =) Catfight på ett blogg. sorgligt men samtidigt löjligt haha.. Jag är på din sida Kurdishflower, du är modig med dina ord står för så som du tycker. Keep your words flowering Girl!..

KurdishFlower sa...

Anonym nr 4 -

Håller med dig, tack för ditt stöd :)