26 februari 2008

Till ett folk!

Vill dela med mig en vacker dikt skriven till det kurdiska folket, en dikt som berörde mig djupt och som är skriven av en svensk tjej vid namn Maria Natasja Baumert:

Res er människor av bergen
människor av enat folk
ni med kampens blod i märgen
ni vars himmel är er tolk


Vakna människor av tider
som med minnets kraft
ständigt fängslats,ständigt lider
i det land ni alltid haft

Låt ej världens skugga falla
som en stormvind över er
måtte ljuset skydda alla
under sol som ej går ner.


Källa: http://www.poeter.se/viewText.php?textId=599177#

2 kommentarer:

anna wintour sa...

såg din statistik och tycker att du borde ha många fler besökare. Varför lägger du inte upp bloggen på bloggtoppar och kommenterar bloggar oftare?

Jag har nästan 1000 besökare per dag men så har jag arbetat på att få upp den också. Jag bloggar 1 timme per dag då jag gjorde stort jobb i början. du kan även lägga in reklam på din blogg jag har banner du kan gå in på som heter tjäna pengar på din blogg.

ne etsen o kar många bäckar små

KurdishFlower sa...

Min blogg har legat död länge, det är nu senaste veckan jag har börjat skriva igen, det är därför.

Ska kolla in reklamen på din blogg, tack för tipset! :)