16 januari 2015

Det finaste någon sagt

Det går inte att inte lägga märke till texten som står i min header:

"När en blomma slår ut, genomsyrar hennes doft allt som kommer omkring henne, det får den vassaste törn att vilja mjukna, men törnar är som sagt törnar och förblir även törnar, men inga törnar kommer åt några kronblad, kom ihåg det. Du är den blomman."

Historien bakom denna vackra text är:
En dag när jag verkligen kände att allt var hopplöst och jag hade nått botten och grät för nio år sen sa min vän detta till mig.
Hennes ord fick mig att gråta, men denna gång grät jag glädjetårar för det var det finaste och meningsfullaste någon någonsin hade sagt till mig, som jag minns. Orden var hennes egna, inget hon läst eller kopierat, det var ord som hon beskrev mig med, att få bli beskriven med så vackra ord värmde mitt hjärta och tände ett ljus inom mig, hoppet och energin kom tillbaka..

Tänk på det, ibland kan små saker i vardagen, små vackra ord göra så mycket, betyda så mycket, försök att få någon att känna på det här viset varje dag och du kommer att känna exakt likadant för att du gjort en annan människa lycklig, om bara för stunden.
Tack min fina vän.
<3 p="">


Ingen har sagt något finare än henne sen dess till mig, förutom min älskade dotter såklart, inget slår kärleken hon ger mig, den finaste vackraste renaste kärleken. En villkorslös kärlek som bara kan finnas mellan förälder och barn.








Inga kommentarer: