17 januari 2015

Dagens Lara

Lara: Mamma vet du, jag har lärt mig att vara utan min Ipadiee nu.
Jag: Bra älskling, för det är inte bra att sitta med den hela tiden.
Lara: Jag vet mamma, jag har lärt mig det nu.

Väl hemma hos min mamma..

Lara: Mamma ska du inte gå nu, jag ska sova här, gå hem du.
Jag: Okej, jag ska gå snart, men inte än.
Lara: Men varför? Jag vill att du går.
Jag: Jag vill vara med min mamma ett tag först. Varför vill du vara med mig Lara?
Lara: För att du är min mamma och jag saknar dig.
Jag: Och jag saknar min mamma :)

Efter en stund, mamma skypar med sin syster.

Lara: Mamma varför tittar mormor på sin Ipadiee, om inte jag får?
Jag: Du får ibland, men bara när mamma och pappa säger att det okej.
Lara: Okej mamma, jag vet, jag har lärt mig nu att vara utan den, jag ska inte kolla.

När jag väl gått..

Får sms om att ungen är vaken kl 23.00, gissa vad hon gjort sen jag gick?
Tagit min mammas Ipad och tittat på barnprogram, gissa om jag blev glad?
Hon har alltså räknat ut hur hon ska blåsa mig, planerat och lyckats.


Inga kommentarer: