08 januari 2015

Förr eller senare exploderar jag.

Vilken film!
Jag har gråtit mig igenom filmen, jag har levt mig in i varje scen och känt smärtan.
Vilken mardröm, vilken hemsk hemsk mardröm, alla föräldrars mardröm, något som skrämmer livet ur mig. Jag vågar knappt tänka tanken, även om den dyker upp då och då, jag är rädd att framkalla det hemska, jag känner skräcken under tiden jag skriver dessa rader. Skräcken över att förlora det finaste du har, det vackraste i världen.
Jag tänkte på min fina vän Jessica, som övervann cancern, och hur hon tvingades planera sin begravning, på min älskade Nevin och Newal. Det fanns något i varje scen som jag på något sätt kunde relatera till. Något som fick mitt hjärta att känna extra mycket, det kallas livserfarenhet, blir nog så, ju äldre man blir, ju mer smärta får man känna, ju mer ondska och elände får man bevittna.. Jag tittar på min vackra tjej, mitt lilla hjärta, och jag kan inte hålla de hemska tankarna borta ibland. Den rostiga kniven sticker till i mitt hjärta och vrider sig sakta men säkert, det gör ont. En smärta som jag vet att jag inte kommer kunna skydda henne från. Jag vågar knappt skriva ner det jag tänker nu, för jag är så rädd, så rädd att det kommer hända om jag skriver det, eller ens tänker det. Men ni kan säkert läsa mellan raderna..

Det är nyttigt att se och läsa om sånt, alla bekymmer blir så pyttepyttesmå och patetiska, allt man mått dåligt över. Det är ett sätt att få tillbaka energin och leva helt och fullt ut, värdesätta det fina som finns i denna hemska värld fylld av ondska.

En person skrev idag att jag har en optimistisk inställning som kommer att hjälpa mig till toppen, hon känner inte ens mig, men hon har så rätt.
Mitt svar var: "Utan optimism skulle man gå under i denna hemska värld"

Jag må ha mina svackor, men de är inte långvariga, jag hittar alltid något som får mig att kämpa mig upp, som får mig att se ljuset i mörkret.

Jag rekommenderar er att se denna underbara film, den fick mig att tänka till, och den fick mig att få tillbaka lite av energin jag tappat på senaste..

Cancer, I hope you get cancer and fucking die!!!



Inga kommentarer: