27 juli 2006

Tillit/Vänskap

Har ni någonsin blottat eran själ för någon och trott att det varit ömsesidigt?
För att sen få en kniv stucken rakt in i hjärtat tusen gånger om, vilken smärta..
Det har jag, och det gör så oerhört ont. Jag hatar mig själv för att jag är så svag just nu, för att jag ens bryr mig..
Men i guess, that's just who i am, så har det alltid varit. Jag bryr mig alldeles på tok för mycket. Jag tror att alla ser världen som jag ser den, att alla tänker som jag gör, jag har fått smaka på baksidan av fantasin jag levt i.
Som en person sa till mig en gång : "Bry dig, men bryr dig om rätt saker"

Yes indeed, så sant som det var sagt.
Idag har jag bestämt mig för att sluta bry mig om människor som inte förtjänar min omtanke. Hädanefter ska jag sätta mig själv i första rummet, always! Egoistisk, det är det man måste vara i denna värld för att lyckas, för att räknas har jag kommit underfund med.
Aldrig mer, never no more, ska jag känna det jag känner nu, inte en chans.
Jag ska gräva djupt inom mig själv, jag ska finna henne, hon, ni vet, den starka flickan inom mig. Hon finns där,jag vet det, men har lite problem att träda fram just nu, måste bara ge henne lite tid. Tiden läker alla sår sägs det..

Men just nu, just i denna sekund, mår jag så himla dåligt, fast jag inte borde göra det. Detta har jag ju varit förberedd på, jag visste att den här dagen skulle komma. Den dagen då jag samlat på mig tillräckligt med mod för att våga konfrontera, mm, just den dagen, var det idag.. En ledsen dag.
Det gör ont, så ont, jag finner inga ord för att beskriva vad som pågår inombords, bara att det är ett virr varr av känslor, ilska, sorg, besvikelse..

Men vem har sagt att det är lätt att förlora en vän..?

:'(

7 kommentarer:

Anonym sa...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

Anonym sa...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

Anonym sa...

känner igen mej hos dej.en fråga? vad skulle du göra om du gillade en kille som du anade hatade dej över ett missförstånd o han inte trodde på dej när du förklarade. o du inte kunde prata med honom efter det för o förklara för han ensam utan att hans vänner(som var dina vänner)står i vägen .heh

KurdishFlower sa...

Anonym -

Jag skulle vara rak på sak, strunta i allt och alla och förklara allting för killen och om han inte tror på mig så är det hans förlust inte min.

Ingen kille är värd att må så dåligt över, tänk på att en person som inte litar på dig trots att du är ärlig, inte är nåt att ha i sitt liv i det långa loppet. OM man känner en person, borde man se vem som ljuger och vem som talar sanning.

Kontaka honom utan att någon är i närheten, fråga om ni kan träffas och prata ensamma.

Lycka till!

Anonym sa...

aa trots allt så tänk att man fortfarande gillar honom fasten man inte vil göra det...

heh a men nu har det gått ett bra tag sen allt d där hände o jag kan inte sluta tänka på det för jag vill att han ska förstå saningen. Vore inte det o ta upp nått gammalt om jag talar med honom NU.

eller ska jag göra det du sa o tala med honom ensam utan nån i närheten.

föresten kan du ta bort mina inlägg(komentarer) efter att du har svarat vill inte att nån ska läsa det här heh..

KurdishFlower sa...

Anonym -

Eftersom att du skriver anonymt och det inte finns någon som vet vem du är, spelar det ju ingen roll om jag låter kommentarerna stå. Finns många som är i samma sits som dig. :)

Nej, det är inte att ta upp något gammalt, jag är en person som måste få ett AVSLUT på saker och ting innan jag kan gå vidare.

Det bästa man kan göra är att konfrontera och säga sitt, så man slipper sitta där när man är 80år gammal i sin gungstol och tänka: "Tänk om..."

Lycka till!

Anonym sa...

tack för hjälpen!!hejdå