29 april 2011

15 dagar kvar

Nu är det 15 dagar kvar till BF.

Tiden går inte lika snabbt som innan.

Jag har beställt hem hallonbladste och druckit det i 2 dagar nu, det ska tydligen förbereda livmordern inför förlossningen och mjuka upp, det hjälper även livmodern att dra ihop sig efter förlossningen om man fortsätter dricka det även efter förlossningen.


Det måste vara äkta hallonbladste utan tillsatser, man kan även lägga in hela nejlikor, det hjälper också kroppen inför förlossningen.

Detta te ska även hjälpa kroppen att läka och inte blöda så mycket.


Få se om detta stämmer, jag återkommer om detta efter BF. :)


Har någon av er läsare testat detta innan BF? Hur gick det för er, hjälpte det?

12 kommentarer:

Camilla sa...

Nu är det nära. Hoppas du slipper gå över tiden :) ! Min lilla prins kom inatt :) !

KurdishFlower sa...

Camilla, Åhhh Grattis! Vad underbart! Visst var det ditt första barn? Hur många dagar före BF kom han?

Jag önskar jag kunde föda inatt.. Har 12 dagar kvar nu..

KurdishFlower sa...

14 dagar före BF, måste det vara.. Kom på att din bebbe var beräknad 15 maj.. Åhh.. jag vill också...

camilla sa...

Jag var beräknad till den 16e maj, men blev ett akut snitt för min del. Men nu är han här och det går inte att beskriva med ord vilken känsla det är att äntligen få träffa sitt barn som man har gått och burit på. Han är helt underbar ! Det är mitt första barn :) ! Åh snart är det din tur med, hoppas allt går bra :) !

KurdishFlower sa...

Camilla,

Oj då, varför blev det ett akut snitt? Hoppas att allt är bra med dig och lilla bebis :)

camilla sa...

Jag började få förvärkar förra tisdagen, åkte in på fredag eftermiddag till förlossningen. Var då öppen 2 cm, dom skickade mig på pormenad och kom tillbaka 2 timmar senare utan att något hade hänt. Blev kopplad till CTG och hans hjärtfrekvens var inte bra, den sjönk riktigt mycket ibland eller försvann helt. Så blev kvar för övervakning. Lördag fick jag ligga hela dagen, samma sak med hjärtat då. Kl 22 på lördagen var jag öppen 5 cm, fick då börja med gasen. Efter en timme så blev det för jobbigt så tog EDA, då stannade mina värkar. Fick dropp och då sjönk hans hjärta riktigt mycket igen, så DR sa att det skulle bli snitt men att jag skulle få vara vaken. Väl nere på operationen så fick han inte till bedövningen i ryggen så jag skulle sövas ! Jag har aldrig blivit opererad eller ens brytit ett ben så det blev väldigt dramatiskt för mig. Men nu fick vi reda på varför det hände, han var nämligen jätte liten ! 2368g och 46 cm lång ! Han hade aldrig klarat av en vaginal förlossning. Vi är ännu kvar på BB känns som en evighet tills vi får komma hem :( !!

KurdishFlower sa...

Camilla,

Herregud, det lät som en mardröm, man ska nog förbereda sig på att allt kan hända. Jag som är rädd för operationer och sånt, tanken av att någon ska skära i en ger mig kalla kårar. Vi får hoppas att jag slipper gå igenom det du gått igenom. Tur ändå att allt ordnade sig trots en så dramatisk förlossning och att lillkillen mår bra. Du får se till att amma honom mycket så han blir stor och stark snabbt :)

KurdishFlower sa...

Camilla,

Herregud, det lät som en mardröm, man ska nog förbereda sig på att allt kan hända. Jag som är rädd för operationer och sånt, tanken av att någon ska skära i en ger mig kalla kårar. Vi får hoppas att jag slipper gå igenom det du gått igenom. Tur ändå att allt ordnade sig trots en så dramatisk förlossning och att lillkillen mår bra. Du får se till att amma honom mycket så han blir stor och stark snabbt :)

camilla sa...

Det var en mardröm ! Jag hade sett förlossingen som något vackert men allt blev bara fel, fel fel och fel hela tiden ! Inte nog med att jag hade en sjukt konstig/dålig BM ! Hon påstod sig att jag hade vanliga samandragningar eftersom på CTG så registrerades inget eftersom mina värkar var bak i ryggen ! Så jag fick inget mot smärtan ! Så höll det på i dessa 4 dagar och enda tills jag var 5cm öppen och blev undersökt av en helt underbar BM som jobbade den natten ! Man ska förberada sig på allt, och inte bara se den "vanliga" bilden av en förlossning för allt kan hända ! Han mår bra nu, lite svag bara med tanken på hur liten han är så vi blir kvar ett tag på sjukhuset :/ !

KurdishFlower sa...

Camilla,

Ja, jag förbereder mig på det värsta just nu. Hittills har jag inte alls varit orolig eller rädd, är inte det nu heller, men försöker förbereda mig på att allt kan hända..

Vad bra att lillen mår bra nu iaf, när kommer ni att få lämna sjukhuset?

Camilla sa...

Vi fick komma hem i onsdags,
Känns helt underbart ! Han äter jätte bra tycker jag ! Vi ska till BVC idag så jag hoppas han har lagt på sig lite hull :) !

KurdishFlower sa...

Camilla,

Vad härligt att höra, hoppas bebis hade blivit lite rundare :)

Kram