24 juli 2006

En dikt.

"Framför mina tomma blickar, är dagarna nattens likar…
Jag, färgad av traditionens mörka gränder.
Bakom mina svarta ögon, finns blott blodiga sorgebäckar…
Du, förvirrad av svenskars flyktiga trender.
Jag skriker, din mascara rinner, mitt hjärta duckar…
Vi, offer för jämlikhet kontra kurdisk heder. "


-Heresh

Detta skrev en nära vän till mig, jag var bara tvungen att citera det här i min mixade lilla blogg.
Det han menar med denna fina dikt är att, alla "problem" vi har här i Sverige, skulle inte funnits om vi befann oss i vårt vackra Kurdistan. Kulturkrockar skulle ej existerat, vi hade inte virrat runt som yrhönor här i kalla Norden.

Missförstå mig inte nu, jag älskar Sverige, och jag är Sverige evigt tacksam för att vi togs emot med öppna armar, och att ni gav oss ett hav av möjligheter, en chans..



3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

KurdishFlower sa...

Thanks,
Do you even understand the things i write? If you do, why don't you write in swedish?

Anonym sa...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»