03 maj 2011

Graviditetskalender, vilket datum är säkrast?

Vilket datum ska man gå efter egentligen, när det gäller graviditetskalendern? Enligt mina egna beräkningar, och sista lingonveckans första dag så är beräknat förlossningsdatum 7 maj, och enligt ultraljudet är det 14 maj.


Så enligt mina egna beräkningar är det 4 dagar kvar till beräknad förlossning.

Egentligen kommer ju bebis när den känner för det, men om man ska vara riktig petig så borde ju ens egna beräkningar vara säkrare, då ultraljudet bara gör en ungefärlig beräkning genom att mäta bebisen, och sedan räknar ut ett snitt på hur stora eller små andra bebisar varit i det skedet? Eller är jag helt ute och cyklar nu?


Dagarna går iaf jättesegt!



5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tänkte fråga om du tänker lägga ut bilder på din dotter/ son när hon/han e född? Vi läsare skulle jättegärna vilja se henne/ honom =)

KurdishFlower sa...

Anonym,
Jag har ju lagt ut bilder på Biyan, Iza och andra barn, så det vore ju fel om jag inte visade upp mitt lilla barn, så självklart ska ni få se henne :)

Anonym sa...

du kommer att få din bebis idag 2011-05-06... kan se framtiden =)

KurdishFlower sa...

Anonym,

Vore skönt om detta stämde :) Återstår att se, 21 timmar kvar på denna dag.. Har du rätt så ska jag tillägna ett inlägg i din ära! :)

Anonym sa...

ultraljudsdatumer är mer korrekt än senaste mensens första dag.