05 maj 2011

Sjuka tankar!

Jag har börjat drömma och tänka konstiga saker igen, det hade upphört ett tag, men nu är det tillbaka. Tänker mycket på döden igen och hur skört livet är. Vilken fejkad värld vi lever i och att alla bara känns som en stor lögn på nåt vis. Man föds, växer upp, kommer människor nära för att sen förlora dom när man minst anar det. Nu när jag tänker dessa tankar, så vågar jag knappt tänka mig någon i min närhet som död, då känns det, precis som jag skrivit tidigare i bloggen, som om jag framkallar den personens död bara genom att tänka tanken.

För några dagar sen var en vän till mig här och kollade på barnrummet och bebis kläder. Hon sa att det var otur att köpa så mycket saker innan bebis var född, jag vet att det är gammal folkskrock, men sedan dess får jag för mig att jag kanske inte får se mitt lilla barn.

Sjuka tankar, mycket hormoner och less på att vara gravid nu, blir ju nästa psyk bara av att sitta ensam hemma och tänka. Jag försöker att aktivera mig och göra saker, men nu senaste dagarna känner jag mig bara trött och lat, sedan får jag dåligt samvete för att jag inte gör något och börjar städa.
Kanske borde gå upp och köra en storstädning igen, det blir så dammigt snabbt, man blir knäpp, särskilt nu när solen skiner oftare än innan, man dammar av och efter fem minuter känns och ser det lika skitigt ut igen!

Nu blev det ännu ett vimsigt inlägg, men skyller på mina graviditetshormoner, hoppas ni har överseende med detta kära läsare..

3 kommentarer:

Anonym sa...

:-) var inte orolig och tänk inte för mycket. Snart kommer du inte vara ensam och njut av att få sova. Efter förlossningen kan du glömma sova :-)

Tänker på dig/Fatos

Dorin sa...

Hej på dej,
Gud vad jag tänker som du just nu. Jag nästan grät häromdagen då jag tänkte att mitt barn kanske bara slutar andas vid födelsen. Att jag inet får behålla bebben:( Sedan försöker jag vara positiv men tankarna är störande...

Vad gäller städning vet jag inte om det finns någonstans hemma där jag & min man inte rotat och rengjort, ändå känns det otillräckligt!! Vet inte vad det är.

Har packat BB väskan men känns hela tiden som att det fattas nåt. Inget känns tillräckligt känns det som.

För övrigt har jag haft en hel del förvärkar, starka sådana men inga regelbundna, utan 1-4 gånger per dag. I natt trodde jag verkligen att det var dags men det var falsk alarm.

Hur är det med dig?

Kram Dorin

KurdishFlower sa...

Dorin,

Ja, man är ju extra känlsig nu också, gråter för minsta lilla, iaf jag.

Jag mår bra, har också haft lite värkar, men bara falskt alarm, känns jobbigt och tiden står verkligen stilla..

Alla säger att jag ska försöka vila så mycket som möjligt och njuta av den här tiden, att jag kommer vilja stoppa in bebben i magen igen vissa stunder när hon väl är här..

Jag har också packat allt, sitter bara som sagt och väntar, tänkte köra en storstädning igen, men orkade inte, varit ganska trött senaste två dagarna..

Vi får hoppas att vi får en bra förlossning med friska små bebisar..