26 februari 2010

Finn styrkan.

Du är stark och smart, one of a kind, låt dig inte kuvas längre, bryt dig loss!
Du är en sann förebild, gräv bara lite inom dig så är du tillbaka på topp.
Vi har bara ett liv, vi är bara gäster här på jorden, och därför måste vi göra det bästa av den tiden, för vi vet aldrig när den tiden tar slut.
Ödsla inte mer tid på karaktärslösa människor, människor som inte ens är värda smutsen under dina naglar, för så är det, och innerst inne vet du det!
Du är alldeles för värdefull för att slösa din dyrbara tid och energi på något som aldrig kommer att bli bra, något som egentligen aldrig har varit bra. Du har befunnit dig i en ond cirkel och sånna cirklar är svåra att bryta, men det går.

Tyck inte synd om någon som inte förtjänar ditt medlidande, en snäll person skulle aldrig göra det den person gjort mot dig, utgå bara från dig själv, du är en god människa, en människa som är en förebild för många. Du ger så smarta bra råd när man behöver dig, nu är det min tur att säga de orden du skulle ha sagt till mig om jag vore där du är nu - KÄMPA och fall inte ner i gropen, ta dig upp, du är halvvägs, och jag tror på dig!

Jag älskar dig och finns här för dig!

Jag skrev den här texten till en väldigt speciell person, en person jag värdesätter väldigt högt, men den här texten skulle lika gärna kunna vara skriven till vem som helst där ute som befinner sig i en svår sits.
Hitta styrkan inom dig själv, för den finns där, låt dig inte brytas ner eller tro att du är värd mindre, hitta inte på ursäkter för att ursäkta något som helt enkelt inte är rätt, något som vem som helst med sunt förnuft skulle kunna inse.

Du har bara en chans här, ett liv, ett liv att forma precis som du själv vill, låt aldrig någon ta det ifrån dig.

6 kommentarer:

Dorin sa...

Fin text! Får man veta ve som skrivit den till dig? eller är det du som skrivit?

Kram

KurdishFlower sa...

Dorin, det är jag som skrivit den till en person som har det lite tufft nu.

:)

Anonym sa...

Tack så mycket för denna text. Jag var i tårar nyss ..fick syn på denna och det upplyftande! Jag hoppas bara att andra människor som gör andra illa nån dag får tillbaks allt.
Mvh//

KurdishFlower sa...

Anonym,

Inget att tacka för, tack själv, det är det här som får mig att vilja fortsätta skriva, när jag påverkar någon positivt.

Kämpa på och ge inte upp, kom tillbaka till bloggen och läs dessa ord igen om det har en upplyftande effekt.

Anonym sa...

Tack älskade, ablan

Anonym sa...

Hej jag tycker du har en underbar blogg och det du skriver är så bra. Jag tror du en väldigt duktigt och bra person, tack för din blogg
och lycka till med studier