05 februari 2010

Misslyckade människor

Hemligheten bakom en lyckad relation är just att inte ha hemligheter för varandra, att kunna dela allt med varandra utan att vara rädd för att den mitt emot ska döma dig, en person som älskar dig, älskar dig utan att döma dig oavsett vad.

Ärlighet varar längst även om sanningen sårar då och då.
Vita lögner och små hemligheter växer och blir större och större ju längre man väntar med att säga sanningen, detta leder till onödigt tjafs och slöseri på tid som man kunde spenderat på att ha kul tillsammans istället.
Livet är fyllt med motgångar och människor som vill en ont, det gäller att ta sig förbi dessa och inte ge upp, att följa sin inre röst, i slutändan har man bara varandra.

Människorna som inte har något bättre för sig än att prata massa strunt kommer förr eller senare att bita sig själva i svansen.

När någon säger något dumt eller snackar skit, ska du bara säga bravo och vända dig om och gå åt andra hållet.
Människan som snackar kommer att vara den som faller i sin egen grop och du kommer alltid att vara den segrande parten.
Misslyckade människor gottar sig i andras olycka och dessa människor kommer aldrig att finna lyckan, glöm aldrig det.

Bär alltid huvudet högt och låt ingen dra ner dig i sin bittra tillvaro, livet är alldeles för kort för det.

Sen vill jag bara påminna min älskade man om hur mycket jag älskar honom, jag älskar dig hjärtat! Gör det ni också, påminn era nära och kära om hur mycket ni älskar dom varje dag, en dag kanske ni vaknar upp och det är försent..

Inga kommentarer: