09 december 2008

Förlåt.


Alla gör vi fel mer än en gång i livet, och det viktiga vi ska ta med oss efter varje snedsteg vi tar är att lära oss av det vi gjort, att veta sitt misstag och rätta till det, om det fortfarande är möjligt, vilket det inte är alla gånger.
Jag är inte felfri, jag har gjort många misstag i mitt liv och varje gång har jag försökt ta lärdom av mina snesteg.
Jag anser att alla människor förtjänar en ärlig chans, och alla människor kan göra fel, och när det händer, särskilt om det är någon man älskar och verkligen värdesätter, ser som sin vän, då förtjänar även denna en andra chans.

Jag har gjort bort mig och kanske förlorat en vän för gott, men jag vill att du ska veta att jag älskar dig och värdesätter dig lika högt som alltid och att jag vet och har lärt mig av mitt snedsteg, jag är lika skyldig som synden, och skäms över det.

Jag står för det jag har gjort och hoppas att du en dag kan förlåta mig.
Jag har inget ont i mitt hjärta och vill dig bara väl, även vid tillfället då jag gjorde bort mig ville jag dig väl.

Förlåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad gör man när ett misstag har såpass kraftiga smärtor att du bedövar det med all sorts bedövning?!

Hur lång tid tar det egentligen tills man skapat sig en förståelse och accepterat ett problem/misstag?

Vilka är symptomen?

När/Hur vet man att man är stark och tagit lärdom av sina misstag?

Är det när du inte upprepar ett misstag?Men det föds ständigt nya mitt framför dina fötter!
Så är man någonsin tillräckligt stark egentligen?Finns det en gräns?

Diana sa...

Alla begår vi misstag här i livet..men gumman..misstag är till för att begås...det är mänskligt att fela,glöm inte det...jag har begått många misstag i mitt liv,men har tagit lärdom av dem och lärt mig något nytt..det kommer fixa sig för dig älskliing..ha tro...puss på hjärtat.. puss diana