08 december 2008

Dagens citat

"Den svåraste av alla segrar
är segern över sig själv."
Sägs det..
Det svåraste som finns är att vinna över sig själv, jag har en ständig kamp inom mig där jag sätter upp mål och riktlinjer som jag försöker uppnå, det är inte lätt alla gånger, och ganska många gånger misslyckas jag.
Det viktiga här, är att inte ge upp och ta sig upp igen, ingenting är omöjligt så länge du har viljan, så länge du har gett dig f*n på att vinna, och ibland är inte själva segern viktig, utan vägen dit.
Du utvecklas som människa och lär dig något nytt varje gång du faller och tar dig upp igen.
Endast DU själv bestämmer vilka fejder du ska ta och vilka krav någon annan kan ställa på dig, du är herre över dig själv, ingen annan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du visar ju tydligt att du kämpar och når delmål. Du fick jobbet som du ville ha, för att du har varit duktig. Grattis!

"Tänk det otänkbara - gör det omöjliga möjligt!"