19 augusti 2013

Hijabuppropet!

Jag stödjer hijabuppropet! Det är tragiskt att vi inte kommit längre än såhär efter allt elände som hänt i det förflutna. Det känns som att utvecklingen går baklänges, vi har inte lärt oss av det hemska vi får läsa om på historielektionerna i skolan. 

En stackars gravid kvinna fick huvudet dunkat mot en bil, varför? 
Jo, hon bar på en slöja!
Jag fördömer mäns våld mot kvinnor! Jag fördömer trångsynta dömande människor, människor som drar alla människor över en och samma kam! 

Jag blir mörkrädd varje gång jag läser om allt hemskt som händer i världen, allt hemskt som människor gör mot varandra!  Inte ens djur behandlar varandra på det viset, djur har mer respekt än så för varandra. 

Jag fördömer det som pågår i Syrien, mitt hjärta blöder när jag tänker på alla människor som blir mördade varje dag på de vidrigaste sätten du kan tänka dig. Små barn, kvinnor, äldre, jag lider med alla och önskar att det fanns något jag kunde göra för att förinta all ondska i världen för gott.. Må alla människor som behöver få den styrka och det tålamod som krävs för att överleva det hemska de får genomlida.

Jag är inte troende och har aldrig varit det, men jag hatar fanatiker, allt hemskt som finns kommer från fanatiker som gömmer sig bakom tron för att använda sig av våld och terror, om det finns rättvisa i världen så hoppas jag att dessa monster får det straff de förtjänar!



Inga kommentarer: