31 maj 2008

Ett gott självförtroende.

Blev inspirerad att skriva om detta ämne genom Hertiginnans blogg(www.veckomagasinet.se).
Hon anser att man inte kan ge andra ett bättre självförtroende än vad de redan har/inte har. Jag anser att det är tvärtom!
Visst kan man ge andra bättre självförtroende, och det tycker jag att man ska göra om man känner någon stackare som har tappat all tro på sig själv.

Grunden till att lyckas baseras på ett gott självförtroende!
Har du ett gott självförtroende och tror på dig själv finns det ingenting som är omöjligt. Du sätter upp höga mål och siktar mot stjärnorna, när du väl är vid stjärnorna, siktar du ännu högre och utvecklas som människa.

Jag siktar alltid mot stjänorna!
Och ja, jag har ett väldigt bra självförtroende på alla plan!
Sen finns det alltid folk som anser att jag tror att jag är något, till er alla:

JAG ÄR NÅGOT, jag tror inte!

Jag lyfter även fram andra om jag vet att det är värt mödan, det finns folk som har ett gott självförtroende men som sänker ner andra på kuppen, de tror sig vara förmer än andra, det är något jag _aldrig_ skulle syssla med, jag lyckas pga att jag _vill_ lyckas och för att jag kämpar för det jag vill uppnå, inte genom att gå över lik på köpet.
Jag tror att _alla_ har en liten "kämpe" inom sig, det gäller bara att hitta känslan och lyfta fram den. Även du som läser detta nu är något, tro inget annat och låt ingen annan någonsin sänka ner dig!

Hittade av en slump en sida som heter "Fjärils Vingar", där fanns det en text som faktiskt lika gärna kunde varit skriven av mig, hon har beskrivit det jag vill säga så himla bra!

Ett litet urklipp från texten skriven av Susanne Holmqvist:

"Spola jante, skapa en tillåtande kultur där vi får älska oss själva så att vi kan vara medkännande och älskande medmänniskor. För ingen vinner på att jag förminskar mig själv. Alla vinner på att jag lever och får leva i min storhet. Att jag kan och vill använda min potential. Vi bär alla ansvaret för att inte sabotera för oss själva men vi bär också ansvaret för det samhälle vi medverkar till.

Alla människor förtjänar att leva ett gott liv. Ett liv i hopp, styrka och kärlek. Alla har rätten att få vara den dem är och leva det liv som passar dem så länge vi inte medvetet skadar andra människor, andra levande varelser eller moder jord.

Antijante
  • 1. Du skall tro att du är något.
  • 2. Du skall tro att du är lika god som vi.
  • 3. Du skall tro att du är klok.
  • 4. Du skall tro att du är värdefull för din egen skull.
  • 5. Du skall tro att din kunskap och erfarenhet är betydelsefull.
  • 6. Du skall tro att du är bra.
  • 7. Du skall tro att du duger.
  • 8. Du skall skratta med oss.
  • 9. Du skall tro att någon bryr sig om dig.
  • 10. Du skall tro att du kan lära oss något precis som vi kan lära dig något. Du är inte värd mer och inte värd mindre. Men du är lika fantastisk som alla andra.Lev livet kraftfullt!"
Här är länken till texten:

http://www.fjarilsvingar.se/nyheter.asp?news_id=588

5 kommentarer:

anna wintour sa...

jag har svarat dig i ett inlägg med länk till din blogg
puss gumman

Dolce Mavi sa...

Hehe jag sover inte bort mina dagar, jag är uppe i dagar (masallah :P) sen sover jag en halv dag.. De går inte ändra på dygnen.. jag har inga fler metoder att använda.. Hepsi bitti =)

Va bra =) För Iza har säkert saknat dig =)

Anonym sa...

Damn right! :)

Fast vi ska inte glömma att vara ödmjuka heller (haha, kunde inte låta bli att vara jante ändå!)

kram

Anonym sa...

Vill bara säga att din blogg är så bra, du skriver så bra. Hoppas att ni får en glad sommar trots förlusten av eran älskade Tubay.

KurdishFlower sa...

Unni -

Hahha sööt :)

Anonym -

Tackar så mycket, vi har ju lilla Iza, våran mini Tubay.