21 maj 2008

Dröm.

Igår drömde jag om Tubay för första gången sedan hon försvann.
Det var till en början en läskig dröm, vi var vid hennes grav och tänkte flytta på henne, då hon inte trivdes där hon låg. Jag vågade inte och sa åt min syster att låta bli att flytta på henne, då helt plötsligt vaknade Tubay upp, och jag blev jätterädd. Hon kom emot mig och skrattade, började driva om att jag inte skulle vara rädd för henne. Hon var så vacker, hon sa att hon behövde ta en dusch, helt plötsligt var vi någonstans där hon kunde göra det, efter det hamnade vi i hennes bil, hon var vacker som en docka och skrattade hela tiden, och sa "kärring, sluta vara rädd" så som hon brukade säga, hon sa alltid "kärring" till mig. Jag var inte rädd längre, utan bara glad och lycklig över att vi var tillsammans och att hon mådde bra. Sedan tittade jag på henne och frågade henne: "Varför har du inte besökt mig tidigare?"

Det var då jag vaknade..

Jag har varit jätterädd sedan hennes kropp hittades, jag har sovit med tänd lampa och alltid alltid varit rädd för att hon ska komma och besöka mig, jag har inte riktigt velat inse sanningen, att hon verkligen är borta.
Känns bra att jag drömde om henne och att hon var glad och lycklig i drömmen och att hon skojade och drev med mig för att jag var rädd.

Drömde om äcklet inatt, att vi gick hem till Tubay och honom, att jag frågade var Tubay var och att han sa hon är på balkongen. Jag gick till balkongen och där låg hon, precis som han paketerat henne.. Inlindad i en filt, med silvertjep och en svart sopsäck över huvudet..

Vila i frid min ängel, jag längtar till den 27:e och hoppas att han får sitt straff, det hårdaste straffet, även om inget straff egentligen är hårt nog för honom. Önskar att han kunde utvisas till Turkiet och sättas i fängelse där, tortyr varje dag, men så tur har vi tyvärr inte, vi får nöja oss med det lilla vi får här.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du har börjat drömma, i drömmar bearbetar man allt. Det kan dyka upp sånt som man inte riktigt kan/vill släppa fram när man är vaken. Vilken fin dröm, den med Tubay!

Vems bröllop var det förresten?

KurdishFlower sa...

Anonym -

Hej!
Jag försökte somna om, för att fortsätta drömmen, men det gick inte. Får hoppas att hon besöker mig igen..

Drömmar om äcklet vill jag helst slippa, men antar att det är nu allt börjar, det är som du säger, nu jag börjar bearbeta det som har hänt..

Bröllopet var min sysslings. :) Det var skönt att komma bort, även om det bara var tre dagar.

Anonym sa...

Hej!

Gud vad skönt att du drömde om henne. Och att hon skrattade åt dig för att du var rädd. :)

Kram

Anonym sa...

åh vad underbart! har inte drömt men hon är ofta i mina tankar! Marit i Söderhamn

KurdishFlower sa...

Unni & Marit -

Ja, det var faktiskt något jag längtat efter att göra, hur mycket jag än tänkt på henne så har jag inte lyckats drömma om henne förens nu. :)

Hoppas att han får ett högt straff nu också, så att hon skrattar ännu mer.

Anonym sa...

hej gulay du jag va inne o läste den där benaws blogg, stackars männisska måste verkligen mådligt psykiskt... jag fick uppfattningen av att det va en tjej men kan en tjej vara såååå grov i munnen??? och vad har denna människa för förhållande till D (krullis)

KurdishFlower sa...

S.C

Ja, en tjej kan tyvärr vara så pass grov i munnen, och detta är s.k en troende människa.
Skulle tippa på att det är en familjemedlem till honom.