04 januari 2007

Nytt år, ny start!

Jaha, då var det år 2007..
När man var en liten naiv snoris trodde man inte att man skulle leva till år 2000. Jag kommer ihåg att barnen på gården berättade något om en kista man funnit på havets botten där det stod allt som skulle hända i framtiden. Där i rullarna som fanns i kistan stod det bland annat att världen skulle gå under år 2000.
Nu i efterhand tror jag nån av ungarna hört från någon vuxen om Nostradamus Profetior och gjorde om historien lite med havet och kistan så det skulle låta mer spännande eller helt enkelt bättre och lite mystiskt.

Man var lite orolig, det var så mycket snack om övergången till 2000, både det ena och det andra skulle hända, men ingenting hände och här sitter vi nu år 2007, världen fungerar och vi andas fortfarande.

Runt nyår avger många nyårslöften, som de håller i några veckor och sen glömmer bort när vardagen är igång igen, och hysterin kring det nya året har lagt sig. I år har jag faktiskt inte avgett ett löfte, men det här året är oerhört viktigt, år 2007 är året som ska fyllas med förändringar och förbättringar, det är året då alla borttappade pusselbitar hittas och hamnar på sin rätta plats.

Ja, minsann nu ska det hända grejer här, nu när jag tänker efter så har jag ju på sätt och vis angett ett litet nyårslöfte då jag skriver om förändringar och förbättringar - nytt år, ny start..

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag e ny på blogging. Men lagt din blogg på min blogg www.kurdisk-alskarinna.com Du får gärna lägga till mig på din lista...kram.

Anonym sa...

din ärlighet inspierar mig. Lagt till dig på min blogg. Min blogg är lika naken och rå http://kurdisk-alskarinna.blogspot.com/