30 januari 2007

DO IT!

Idag har varit en lycklig dag, mår så underbart att det nästan inte går att beskriva i ord. Känns så underbart att kunna söka till universitetet till hösten, all ångest jag kände för inte så länge sen har släppt och allt det jag "skulle" göra är gjort. Det här året kommer att betyda mycket för mig och min kommande framtid, det är nu det gäller att förändra allt, att verkligen göra _allt_ jag har planerat, och inte ge upp på halva vägen, vilket jag tvivlar stark på att jag kommer att göra.

Allt är möjligt här i livet, bara man lägger manken till, allt handlar om vilja.
Alla ni som bara sitter där hemma och slösar bort dagarna på att tänka: "jag ska, ska ska ska", DO IT! Lämna inte era drömmar och ambitioner vid bara "ska". Livet är verkligen alldeles för kort, njut och gör allt ni har inom er, vänta inte med det, morgondagen kanske aldrig kommer, ta vara på alla möjligheter vi har i det här underbara landet.

Slösa inte tiden på saker eller personer som inte förtjänar den, er tid är dyrbar, kom ihåg det, glöm för fasiken aldrig det! Allt för ofta ser jag människor runt omkring mig må dåligt och ödsla värdefull tid och ork på meningslösa ting, istället för att gräva djupt inom sig och lyfta fram sig själva, den stackare som de glömt kvar någonstans på vägen. Den väg de har vandrat åt att behaga andra, denna oändliga väg som aldrig riktigt tar slut, som en ond liten cirkel där man sätter andra och andras behov före sina egna. Det är dags att bryta sig loss, våga att kämpa, lägga sig själv i första rummet och leva fullt ut, njuta utan att låta nåt eller någon stå i vägen för ens egen lycka och framgång.

Till dig min älskling, du vet vem du är, tänk nu noga på detta och sätt dig själv i första rummet, ödsla inte din dyrbara tid och dina tårar på något/någon som inte förtjänar det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe såå söööt du är! är så glad å stolt över att du kommer få ditt slutbetyg snart... har alltid sagt det å säger det ännu en gång, DU kan lyckas med allt så länge du vill.. Du kan lugnt bli läkare:)
Jag tar åt mig. tro mig snart kommer jag må toppen igen.. Allt tar sin tid.. Är såå tacksam över att ha dig, er tjejer i mitt liv! Vad skulle jag ta mig till utan er? Lööööööööve you! puss

KurdishFlower sa...

Tack min gumma, jag hoppas verkligen du tog åt dig av mina ord och att du kommer att må primadonna igen, precis som du förtjänar. Loveee you more<3