17 januari 2007

Hemlighet..

Jag bär på en hemlighet, en hemlighet så mörk, så tragisk att mitt hjärta blöder av tanken, och det värsta är att jag inte ens kan göra något åt saken. Det enda jag vill är att skrika ut det jag har inom mig, men skulle jag göra det, skulle jag svika en vän. Å andra sidan känns det som att det kvittar, min vän skulle hata mig för stunden men tacka mig i framtiden, och även om det skulle gå så långt att jag skulle förlora min vän för gott, skulle det vara värt det. Då skulle jag i alla fall veta att jag verkligen gjort _allt_ i min makt för att förhindra min vän att sakta men säkert fördärva sitt liv, att gräva sin egen grav. Och det värsta är att det sker mitt framför mina ögon.

Inte ens i mina vildaste fantasier skulle jag kunna föreställa mig att jag skulle hamna i den här situationen och på nåt konstigt sätt "acceptera" det som sker. Med acceptera menar jag inte att jag tycker att det är okej, och lämnar min vän åt sitt öde, utan att jag helt enkelt bara är likgiltig i "hennoms" närhet(anledningen till att jag skriver "hennom" är för att jag inte vill avslöja min väns kön), kall på något sätt, vilket inte är likt mig. Jag har nog inte smält detta så bra som jag trodde, smällen kommer nog mycket senare, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det hela.

En annan sak som sårar mig, är att min vän tror att jag ser "hennom" som ett "fall", min vän tror att jag är vän med "hennom" för att "rädda", som ett litet projekt att "testa" olika metoder på.

Om du läser detta, vill jag att du ska veta att jag älskar dig som en vän, och att jag verkligen inte ser dig som ett välgörenhetsfall, jag är din vän nu och för alltid. Och skulle jag avslöja dig och din hemlighet en dag, så skulle jag göra det för _din_ skull och enbart för din skull, för att jag bryr mig om och älskar dig och vill ha dig i mitt liv, att våra barn ska växa upp tillsammans precis som vi gjorde.

Att se dig sådär tar död på mitt inre, men jag är stark och jag ska hjälpa dig att bli stark, att våga, vilja, älska och njuta av livet fullt ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

FAN VA FINT!

KurdishFlower sa...

Tackar :)

Anonym sa...

Hej Kurdishflower. Hoppas att det nya året har varit vänlig mot dig. Nu är det bara att ta nya friska tag :).

Nuuu har jag slängt upp lite målningar på en blogg. Välkommen att kika in på mina konstigheter. Kommer att fylla på eftersom med nya motiv, efter att jag fotat av dom. sablar vad svårt att knäppa hyfsade bilder (sheisse !).

Just denna stil kommer att härska på detta ställe. Målar mycket annat, men dom här tyckte jag var lite roliga att göra.

KurdishFlower sa...

Heeeej rollx! Ska ta en titt på dina målningar :) Vad kul att se dig i min blogg igen, hoppas du fått en lika bra start som mig på året :)

Jag trodde att du hade slutat läsa.. :$

Jättekul, verkligen :)